Data wpisu: 06.05.2022

Działalność charytatywna w biznesie – to ma większy sens, niż myślisz!

Działalność charytatywna jest godna pochwały, zwłaszcza wtedy, gdy prowadzimy ją regularnie, systemowo i wykazujemy się przy tym szczodrością. Biznes już dawno dostrzegł w tym duży potencjał marketingowy. CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, jest ważnym elementem strategii wizerunkowej. Tym razem jednak chcemy Ci pokazać inne korzyści wynikające z prowadzenia działalności charytatywnej w biznesie.

Bezcenna satysfakcja z dzielenia się swoim sukcesem

Wiemy, że może to brzmieć dla Ciebie nieco abstrakcyjnie, natomiast sam się przekonasz, że działalność charytatywna naprawdę może być źródłem ogromnej satysfakcji. W ramach takiej działalności pomagasz komuś, kto bardzo na tę pomoc liczy. Nie wszyscy znaleźli się w trudnej sytuacji na własne życzenie, a już na pewno nie dotyczy to np. bezdomnych zwierząt czy ciężko chorych dzieci.

Działalność charytatywna nadaje sens biznesowi

Każdy przedsiębiorca miewa chwile zwątpienia w swoim biznesowym życiu. Nie wie, gdzie dalej zmierzać, jak rozwijać swoją działalność, zarabianie pieniędzy przestało sprawiać mu frajdę (ile można mieć zabawek). W takiej sytuacji warto pomyśleć właśnie o rozpoczęciu działalności charytatywnej, która pozwoli Ci na nowo dostrzec sens w tym, co robisz.

Wymierne korzyści ekonomiczne

Nie pomijamy również argumentu czysto finansowego. Środki przekazane na działalność charytatywną można odliczyć w PIT, pomniejszając tym samym swoje zobowiązania wobec fiskusa. Miło jest wiedzieć, że z jednej strony komuś pomogliśmy, a z drugiej nie przeznaczyliśmy kolejnych pieniędzy na finansowanie bezproduktywnej administracji państwowej.

Zyskanie szacunku i oddania pracowników

Twoi pracownicy prędzej czy później zauważą, że prowadzisz działalność charytatywną i być może sami się w nią zaangażują. To może mieć bardzo dobry wpływ na ich relacje z firmą, zwłaszcza jeśli do tej pory był z tym spory problem. Rozpoczęcie działalności charytatywnej może zatem stanowić wielką korzyść z punktu widzenia kreowania atrakcyjnego wizerunku pracodawcy i ułatwić Ci utrzymanie najlepszych pracowników oraz pozyskiwanie nowych.

Potencjalne zwiększenie zasięgu marki

Nawet prowadząc działalność charytatywną anonimowo zawsze trzeba się liczyć z tym, że ta informacja wypłynie – i niekoniecznie będzie to coś złego. Może się okazać, że znalazłeś się w grupie wielu innych firm wspierających ten sam projekt, co zwróci ich uwagę na Twoje przedsiębiorstwo i będzie dobrym punktem wyjścia do nawiązania nowych, cennych kontaktów biznesowych.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry