Data wpisu: 02.08.2022

Jak utrzymać lub zwiększyć sprzedaż w niepewnych czasach?

Jeśli obawiasz się tego, co przyniosą kolejne miesiące, to wszyscy mamy podobnie. Przedsiębiorcy zwykle z dużym wyprzedzeniem dostrzegają symptomy nadciągającego kryzysu, ponieważ najlepiej odczytują trendy rynkowe. Spowolnienie w gospodarce musi spowodować pogorszenie nastrojów konsumenckich, czyli pisząc wprost: problemy. Masz jeszcze czas, aby przygotować na to Twoją firmę i nie tylko utrzymać obecną sprzedaż, ale wręcz ją zwiększyć. Jak to zrobić?

Zaspokajaj podstawowe potrzeby konsumentów

Musimy zrozumieć, że w niepewnych czasach konsumenci są mniej skłonni do wydawania pieniędzy na zbytki. Nie oznacza to natomiast, że nagle wszyscy zaczną kupować wyłącznie produkty spożywcze i higieniczne. Ludzie nadal będą mieć potrzeby spoza piramidy Maslowa, jednak nie będą traktować ich priorytetowo.

Zadaniem przedsiębiorcy jest takie opakowanie swojej oferty, aby podtrzymać w konsumentach potrzebę zakupową. Trzeba mocniej skupić się na artykułowaniu korzyści z zakupu danego produktu lub usługi, być może nawet modyfikując całą narrację wokół oferty. Przykładowo: jeśli dziś sprzedajesz oprogramowanie dla firm, to w niepewnych czasach lepiej jest podkreślać takie korzyści jak: ograniczenie kosztów, oszczędność na etatach, możliwość zrezygnowania z innych, bardzo drogich programów etc.

Zadbaj o dokładną prezentację produktu lub usługi

Niepewne czasy są potrzebne, ponieważ sprowadzają nas na ziemię. Czując zagrożenie ekonomiczne niechętnie wydajemy pieniądze na coś, do czego nie mamy 100% przekonania. Wbrew obiegowej opinii w kryzysie konsumenci nie wybierają najtańszych produktów i usług, ale te, które są im rzeczywiście potrzebne i spełniają ich oczekiwania.

Dlatego niezbędne jest przygotowanie nowych opisów oferty, które będą precyzyjnie przybliżać cechy produktu/usługi, rozwiewając wszelkie wątpliwości konsumentów.

Daj coś ekstra

Aby przekonać konsumenta do sięgnięcia do portfela, niekoniecznie na produkt pierwszej potrzeby, trzeba dać mu ku temu konkretny powód. W kryzysie znów świetnie działają wszelkie gratisy, oferty łączone i rabaty przy zakupie większej liczby produktów lub zamówieniu kilku usług.

Zamiast obniżać cenę pomyśl, co możesz dać klientowi, czego nie oferuje konkurencja. Nie musi to być wcale gratis, ale cokolwiek innego, co ma znaczenie dla konsumenta – na przykład dłuższa gwarancja. 

Inwestuj w edukowanie klientów

Niepewne czasy sprzyjają zmianie nawyków konsumenckich. To właśnie w kryzysie najchętniej zmieniamy dotychczas ulubione marki na inne, które przekonały nas do takiej migracji. W tym celu najlepiej jest inwestować w edukowanie klientów, uświadamianie ich, jakie są przewagi konkurencyjne marki, dlaczego warto wybrać akurat tę ofertę, co zyskują decydując się na spróbowanie czegoś nowego etc.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry