Data wpisu: 05.11.2020

Twoja firma w mediach: jak to zrobić?

Obecność w mediach, zwłaszcza popularnych, to praktycznie gwarancja zwiększenia rozpoznawalności firmy. Nic dziwnego, że wiele przedsiębiorstw kombinuje, jak tu zawalczyć o choćby niewielką wzmiankę na swój temat np. w lokalnej gazecie czy telewizji. Wcale nie musisz zatrudniać profesjonalnej agencji PR, która zajmie się Twoją medialną ekspansją. Istnieją inne sposoby na to, aby zaistnieć w mediach w pozytywnym kontekście. Kilka gotowych pomysłów znajdziesz w naszym poradniku.

Konferencja prasowa

Jej zorganizowanie nie jest wcale trudne. Gorzej z tematem, który może zainteresować media – choćby te lokalne. Dobrze się zastanów nad wiadomości z Twojej firmy, które rzeczywiście mogą być ciekawe dla odbiorców mediów. Jeśli chodzi o przykłady, to takim evergreenem jest chociażby planowane zwiększenie zatrudnienia czy wybudowanie nowego zakładu. Również wygranie ważnego przetargu czy nawiązanie współpracy ze znaną (najlepiej zagraniczną) marką powinno wzbudzić ciekawość mediów.

Rada

Na konferencję zaproś też „znane twarze”, na przykład przedstawicieli władz miasta. To zawsze działa na media niczym magnes.

Przesłanie komunikatu prasowego z chwytliwym tematem

Nie musisz od razu organizować konferencji prasowej, by wzmianka o Twojej firmie znalazła się w mediach. Redakcje wiele informacji czerpią prosto ze skrzynki mailowej, na którą wpadają najróżniejsze komunikaty – również od prywatnych firm. Ważne, aby temat takiego komunikatu sprawiał wrażenie dość istotnego dla czytelników, słuchaczy czy widzów.

Co to może być? Opcji jest wiele. Przykładowo: masz firmę zajmującą się sprzedażą maszyn budowlanych i wiesz, że za kilka tygodni do Twojej bazy zostanie dostarczona jedna z największych koparek kołowych na świecie. Przecież to jest news! A już na pewno dla lokalnych mediów. Wyślij komunikat, zaproś na pokaz możliwości maszyny i obserwuj, jak media zaczynają z własnej woli promować Twój biznes.

Sponsoring

Wzmianka o firmie wcale nie musi być zbudowana wokół tematu, który bezpośrednio jej dotyczy. Spójrzmy na sprawę cynicznie, czy może raczej biznesowo: wiele firm sponsoruje różnego rodzaju imprezy i wydarzenia nie z powodu jakichś wewnętrznych potrzeb emocjonalnych, ale dla poklasku. Rozejrzyj się i poszukaj fajnego eventu, który z dużym prawdopodobieństwem będzie promowany i relacjonowany w mediach. Zostań jego sponsorem, a nazwa Twojej firmy niemal na pewno przewinie się w lokalnych tytułach.

Akcja prospołeczna

To właściwie gwarancja obecności w mediach, które uwielbiają relacjonować akcje istotne dla lokalnej społeczności, najlepiej o charytatywnym przesłaniu. Biznes zaangażowany społecznie ma duże szanse na to, aby zaistnieć w przekazie medialnym, dlatego warto wspierać pożyteczne akcje lub wręcz je kreować.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry