Jednorazowa sprzedaż produktu czy usługi jest sukcesem, ale nie możesz na tym poprzestawać. Idealnie będzie, gdy uda Ci się zbudować zaplecze wiernych klientów, regularnie wracających po więcej. Jak to osiągnąć? Zadanie nie jest takie proste, jednak istnieją sposoby, by sobie z tym poradzić. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Przypominaj o sobie
Możesz to robić na wiele sposobów. Bardzo skuteczna jest kampania remarketingowa w wyszukiwarce, jednak równie dobre efekty przyniesie prawidłowo zaplanowana wysyłka newslettera. Klienci, którzy byli zadowoleni z zakupów w Twoim sklepie czy ze zrealizowanej usługi, na pewno chętnie będą zapoznawać się z nowościami w ofercie. Szczególnie, jeśli przy okazji zaproponujesz im kod rabatowy.
Dbaj o relacje
Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś co jakiś czas odezwał się do klientów i zapytał, czy są zadowoleni z usługi/produktu. Wbrew pozorom nie jest to typowe działanie przedsiębiorców. Tym bardziej klienci mogą je docenić. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na zadowoleniu klientów, że chcesz nawiązać z nimi trwałe relacje i nie boisz się odpowiedzialności za produkt czy usługę.
Dostarczaj wartościowej wiedzy
Wiele zakupów dokonanych w Twojej firmie może mieć przypadkowy charakter. Po prostu: klienci trafili na stronę i znaleźli na niej to, co jest im potrzebne. Na dłuższą metę musisz jednak robić wszystko, by wybór akurat Twojej oferty był dla konsumentów czymś naturalnym. Chodzi o zbudowanie wartościowej, wiarygodnej, zaufanej marki.
Możesz to osiągnąć poprzez regularne dzielenie się darmową wiedzą na portalach czy blogach. Nie zaniedbuj content marketingu, bo to wciąż podstawa budowania relacji z klientami i zwiększania świadomości marki.
Towarzysz klientom w mediach społecznościowych
Ustal, jaka jest Twoja grupa docelowa, a następnie poszukaj jej przedstawicieli na Facebooku czy Instagramie. To skuteczny i darmowy sposób docierania do potencjalnych klientów, a także przypominania im o istnieniu marki. Wykorzystaj Facebook do promowania wpisów na blogu, nowości w ofercie, organizowania konkursów. W ten sposób o Twojej marce będzie się dużo mówić, co bezpośrednio wpłynie na zwiększenie jej popularności.
Dbaj o idealną obsługę posprzedażową
To niezbędne, jeśli chcesz zbudować naprawdę wierne grono klientów. Obsługa posprzedażowa jest równie ważna, a często nawet ważniejsza, niż ta na etapie składania zamówienia.
Zadbaj o to, by klienci mogli szybko zgłosić ewentualną reklamację, nigdy nie reaguj agresją na nieprzychylne komentarze, proponuj niestandardowe i proklienckie rozwiązywanie różnych problemów. Dzięki temu zyskasz dużą szansę na to, że nawet klient nie do końca zadowolony z zakupu, w przyszłości ponownie Ci zaufa.
Wracający klienci to ogromna wartość dla każdej firmy. Tworzą oni firmie komfortowe warunki do rozwoju. Dlatego koniecznie wykorzystaj przytoczone metody i zacznij walczyć o wierność swoich klientów.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.