Data wpisu: 14.05.2024

Co wpływa na pozycję wizytówki w usłudze Google Moja Firma?

Posiadanie wizytówki Google Moja Firma powinno być dla Ciebie tak samo oczywiste jak posiadanie strony internetowej. Wizytówka pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy przy wyszukiwaniu np. punktów usługowych ograniczają się do rekomendacji Google. To również najłatwiejszy i najszybszy sposób na przekazanie wskazówek dojazdu czy godzin otwarcia firmy. Warto przy tym wiedzieć, że to, które wizytówki wyświetlają się najwyżej na konkretne frazy, wcale nie jest przypadkowe. Sprawdź, co wpływa na pozycję wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

Odpowiednia kategoria

Bardzo ważne jest to, aby kategoria oraz podkategorie, do których przypisujesz firmę, odzwierciedlały jej faktyczną działalność. Nie może być tak, że np. kosmetyczka dodaje wizytówkę do kategorii „Pizzerie”, byle tylko wyżej wyświetlać się w Google Maps.

Frazy kluczowe

Adekwatne frazy kluczowe pomagają w szybkim odnalezieniu firmy przez użytkowników Google, którzy będą wpisywać dokładnie te same frazy w wyszukiwarkę. Opracuj więc długą listę fraz kluczowych związanych z Twoją działalnością i umieść je w opisie wizytówki.

Lokalizacja

Aby Google mogło polecić Twoją wizytówkę użytkownikom szukającym jakiegoś produktu czy usługi w danej okolicy, to adres firmy musi być poprawny. Upewnij się zatem, że podajesz dokładny adres oraz region, który obsługujesz.

Aktualność informacji

Regularne aktualizowanie wizytówki jest bardzo ważną czynnością. Dotyczy to nawet tak z pozoru drobnych aktualizacji, jak dodanie informacji o zamknięciu punktu w dniach świątecznych.

Opinie klientów

Google szczególnie dobrze ocenia te wizytówki, pod którymi znajdują się opinie osób oceniających dane miejsce. Postaraj się o takie opinie, prosząc o nie klientów po każdej transakcji. Większość osób oczywiście o tym zapomni, natomiast znajdą się i takie, które chętnie ocenią Twoją firmę, a to będzie mieć pozytywny wpływ na pozycję wizytówki w Google.

Publikacje postów

Publikowanie postów bezpośrednio w Google Moja Firma jest bardzo skutecznym sposobem na poprawienie widoczności wizytówki. Mogą to być dowolne treści, które aktualizują stronę – na przykład informacje o promocjach, wydarzeniach, ciekawostki z życia firmy etc. Warto przy tym używać fraz kluczowych dla Twojej działalności.

Zdjęcia i multimedia

Regularne aktualizowanie wizytówki i wysokiej jakości zdjęcia czy krótkie filmiki zwiększa atrakcyjność strony, przyciągając do niej coraz więcej użytkowników. Ten wzmożony ruch zostanie odnotowany przez algorytm Google, dzięki czemu wizytówka będzie lepiej widoczna i częściej polecana użytkownikom.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry