Posiadanie wizytówki Google Moja Firma powinno być dla Ciebie tak samo oczywiste jak posiadanie strony internetowej. Wizytówka pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy przy wyszukiwaniu np. punktów usługowych ograniczają się do rekomendacji Google. To również najłatwiejszy i najszybszy sposób na przekazanie wskazówek dojazdu czy godzin otwarcia firmy. Warto przy tym wiedzieć, że to, które wizytówki wyświetlają się najwyżej na konkretne frazy, wcale nie jest przypadkowe. Sprawdź, co wpływa na pozycję wizytówki w usłudze Google Moja Firma.
Bardzo ważne jest to, aby kategoria oraz podkategorie, do których przypisujesz firmę, odzwierciedlały jej faktyczną działalność. Nie może być tak, że np. kosmetyczka dodaje wizytówkę do kategorii „Pizzerie”, byle tylko wyżej wyświetlać się w Google Maps.
Adekwatne frazy kluczowe pomagają w szybkim odnalezieniu firmy przez użytkowników Google, którzy będą wpisywać dokładnie te same frazy w wyszukiwarkę. Opracuj więc długą listę fraz kluczowych związanych z Twoją działalnością i umieść je w opisie wizytówki.
Aby Google mogło polecić Twoją wizytówkę użytkownikom szukającym jakiegoś produktu czy usługi w danej okolicy, to adres firmy musi być poprawny. Upewnij się zatem, że podajesz dokładny adres oraz region, który obsługujesz.
Regularne aktualizowanie wizytówki jest bardzo ważną czynnością. Dotyczy to nawet tak z pozoru drobnych aktualizacji, jak dodanie informacji o zamknięciu punktu w dniach świątecznych.
Google szczególnie dobrze ocenia te wizytówki, pod którymi znajdują się opinie osób oceniających dane miejsce. Postaraj się o takie opinie, prosząc o nie klientów po każdej transakcji. Większość osób oczywiście o tym zapomni, natomiast znajdą się i takie, które chętnie ocenią Twoją firmę, a to będzie mieć pozytywny wpływ na pozycję wizytówki w Google.
Publikowanie postów bezpośrednio w Google Moja Firma jest bardzo skutecznym sposobem na poprawienie widoczności wizytówki. Mogą to być dowolne treści, które aktualizują stronę – na przykład informacje o promocjach, wydarzeniach, ciekawostki z życia firmy etc. Warto przy tym używać fraz kluczowych dla Twojej działalności.
Regularne aktualizowanie wizytówki i wysokiej jakości zdjęcia czy krótkie filmiki zwiększa atrakcyjność strony, przyciągając do niej coraz więcej użytkowników. Ten wzmożony ruch zostanie odnotowany przez algorytm Google, dzięki czemu wizytówka będzie lepiej widoczna i częściej polecana użytkownikom.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.