Data wpisu: 10.06.2025

Po co newsletter w firmie?

Newsletter to jedno z najbardziej efektywnych, a przy tym najczęściej lekceważonych narzędzi komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Choć można je wdrożyć relatywnie łatwo i niedrogo, to wielu przedsiębiorców zupełnie nie zaprząta sobie tym głowy. Można spotkać się z opinią, że wysyłka newslettera jest bez sensu, ale to nieprawda. Dowiedz się, jakie może to przynieść korzyści Twojej marce biznesowej.

Podtrzymanie kontaktu z klientem

Newsletter nie zastępuje handlowców czy właściciela firmy, którzy powinni regularnie przypominać się klientom. Stanowi tylko i aż narzędzie wspierające, świetne do podtrzymania kontaktu i informowania np. o nowościach, promocjach itd. W ten prosty sposób firma komunikuje, że zależy jej na dobrych relacjach z klientami, co zawsze jest pozytywne z punktu widzenia dbania o wizerunek marki biznesowej.

Narzędzie sprzedaży

W trudnych i bardzo konkurencyjnych czasach, każdy kanał sprzedaży jest mile widziany. Skoro można uruchomić newsletter naprawę niewielkim kosztem, to aż szkoda byłoby z tego nie skorzystać. W newsletterze można promować nowe produkty, informować o aktualnych promocjach, sezonowych ofertach, wprowadzonych pakietach etc. Dobrze zaprojektowana i przeprowadzona kampania mailingowa może generować naprawdę wysoki wskaźnik konwersji, zwłaszcza w przypadku dobrze sprofilowanej bazy odbiorców.

Budowanie eksperckiego wizerunku

Publikowanie i rozsyłanie wartościowych treści, a tylko takie powinny znajdować się w newsletterze, firma zyskuje kolejne narzędzie do pozycjonowania się jako branżowy ekspert. Newsletter świetnie sprawdza się do przekazywania porad, wskazówek, analiz i raportów, co docenią klienci oczekujący czegoś więcej niż tylko niskiej ceny.

Przypominanie się potencjalnym klientom

Newsletter to nie tylko narzędzie wspierające sprzedaż i budujące relacje z już pozyskanymi klientami. Świetnie sprawdza się do przypominania o firmie tym osobom, które kiedyś zainteresowały się jej ofertą, ale później z jakiegoś powodu nie dokończyły zakupu czy nie zdecydowały się na wysłanie zapytania. Atrakcyjne treści o wysokim walorze edukacyjnym, prezentujące kwalifikacje i potencjał merytoryczny firmy, mogą wpłynąć na decyzje zakupowe podejmowane przez klientów, którzy po prostu potrzebują na to więcej czasu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry