Newsletter to jedno z najbardziej efektywnych, a przy tym najczęściej lekceważonych narzędzi komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Choć można je wdrożyć relatywnie łatwo i niedrogo, to wielu przedsiębiorców zupełnie nie zaprząta sobie tym głowy. Można spotkać się z opinią, że wysyłka newslettera jest bez sensu, ale to nieprawda. Dowiedz się, jakie może to przynieść korzyści Twojej marce biznesowej.
Newsletter nie zastępuje handlowców czy właściciela firmy, którzy powinni regularnie przypominać się klientom. Stanowi tylko i aż narzędzie wspierające, świetne do podtrzymania kontaktu i informowania np. o nowościach, promocjach itd. W ten prosty sposób firma komunikuje, że zależy jej na dobrych relacjach z klientami, co zawsze jest pozytywne z punktu widzenia dbania o wizerunek marki biznesowej.
W trudnych i bardzo konkurencyjnych czasach, każdy kanał sprzedaży jest mile widziany. Skoro można uruchomić newsletter naprawę niewielkim kosztem, to aż szkoda byłoby z tego nie skorzystać. W newsletterze można promować nowe produkty, informować o aktualnych promocjach, sezonowych ofertach, wprowadzonych pakietach etc. Dobrze zaprojektowana i przeprowadzona kampania mailingowa może generować naprawdę wysoki wskaźnik konwersji, zwłaszcza w przypadku dobrze sprofilowanej bazy odbiorców.
Publikowanie i rozsyłanie wartościowych treści, a tylko takie powinny znajdować się w newsletterze, firma zyskuje kolejne narzędzie do pozycjonowania się jako branżowy ekspert. Newsletter świetnie sprawdza się do przekazywania porad, wskazówek, analiz i raportów, co docenią klienci oczekujący czegoś więcej niż tylko niskiej ceny.
Newsletter to nie tylko narzędzie wspierające sprzedaż i budujące relacje z już pozyskanymi klientami. Świetnie sprawdza się do przypominania o firmie tym osobom, które kiedyś zainteresowały się jej ofertą, ale później z jakiegoś powodu nie dokończyły zakupu czy nie zdecydowały się na wysłanie zapytania. Atrakcyjne treści o wysokim walorze edukacyjnym, prezentujące kwalifikacje i potencjał merytoryczny firmy, mogą wpłynąć na decyzje zakupowe podejmowane przez klientów, którzy po prostu potrzebują na to więcej czasu.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.