W dobie zakupów internetowych efektowne zdjęcia produktów stały się kluczowym elementem sprzedażowym. Żaden e-sklep nie zrobiłby biznesu, gdyby oferował przedmioty, których kupujący nie mogą zobaczyć. Dlatego tak ogromnego znaczenia nabrały zdjęcia produktowe, nazywane fachowo packshotami. Od ich jakości w głównej mierze zależy zainteresowanie ofertą i wyniki sprzedażowe. W dzisiejszym poradniku podpowiemy, jak robić atrakcyjne zdjęcia produktowe i wymienimy 5 najważniejszych zasad.
Atrakcyjne zdjęcia produktowe to skarb, w który powinien zainwestować każdy e-sprzedawca, ale także sklepy zajmujące się sprzedażą stacjonarną. W końcu nawet w XXI wieku wciąż świetnie funkcjonuje powiedzenie, że klient kupuje oczami.
Jeśli prowadzisz małą firmę, to analizując różne możliwości promocyjne na pewno wielokrotnie myślałeś: „to nie dla mnie”, „nie stać mnie na to”, „z takich rzeczy korzystają korporacje”. W ten schemat idealnie wpisuje się fotografia reklamowa, która powszechnie kojarzy się z czymś bardzo drogim i zarezerwowanym tylko dla rynkowych gigantów. To oczywiście nieprawda i z fotografii reklamowej z powodzeniem mogą korzystać także jednoosobowe działalności gospodarcze. Nie wierzysz, że to może Ci się przydać? Przeczytaj nasz wpis i poznaj 5 przykładów wykorzystania fotografii reklamowej w małej firmie.
Jak widzisz jest sporo sposobów na to, aby wykorzystać fotografię reklamową w nawet bardzo małej firmie. Pamiętaj, że profesjonalne zdjęcia stanowią jedno z najefektowniejszych narzędzi promocyjnych, co powinni wziąć sobie do serca przede wszystkim przedsiębiorcy działający w branży e-commerce.
Być może kilkakrotnie zdarzyło Ci się już przeglądać ogłoszenia o sprzedaży mieszkań i domów. Większość z nich nie przykuła Twojej uwagi. Z prostej przyczyny – były opatrzone zdjęciami marnej jakości. To podstawowy błąd, który wciąż popełniają sprzedawcy i agenci nieruchomości. Tymczasem profesjonalna fotografia wnętrz jest znakomitym sposobem na zwiększenie zainteresowania danym lokalem. Wykorzystuje się ją nie tylko na rynku obrotu nieruchomościami.
Choć osoby zainteresowane nabyciem nieruchomości są przygotowane na wydatek rzędu kilkuset tysięcy złotych, to i tak nie są w stanie w 100% pozbyć się emocji. Kupują nie tylko to, co odpowiada im z praktycznego punktu widzenia (dobra lokalizacja, atrakcyjna cena), ale także to, co się im zwyczajnie podoba.
Wyobraź sobie piękny, luksusowy apartament w centrum Warszawy. Co widzisz? Eleganckie wnętrza, jasne kolory, czystość, idealny porządek. Teraz pomyśl, że zamiast tego oglądasz zamazane fotografie, bałagan, pęknięcia na suficie i włosy na umywalce. Na pewno nie nabierzesz ochoty, aby obejrzeć ten apartament na żywo. Ta sama zasada działa w przypadku każdej nieruchomości, bez względu na jej cenę i lokalizację.
Wszyscy chcemy mieć kontakt z rzeczami ładnymi, efektownymi, odpowiadającymi naszym wyobrażeniom. To zadanie dla fotografa zajmującego się wykonywaniem sesji wnętrzarskich. Ma wydobyć z nieruchomości to, co w niej najpiękniejsze, zadbać o prawidłową kompozycję i grę światła, dzięki czemu lokal wygląda tak, że aż chce się w nim zamieszkać.
Pamiętaj!
Fotografia wnętrz to najważniejszy element zwiększania atrakcyjności nieruchomości w oczach osób przeglądających ogłoszenia. Nie zastąpi jej żaden opis.
Kupujący mają ogromny wybór, dlatego rozsądnie jest zainwestować w to, co potencjalnie przykuje ich uwagę właśnie do naszego ogłoszenia. Niechlujne zdjęcia o złej kompozycji, robione telefonem komórkowym, w dodatku przy sztucznym oświetleniu, nie spełnią takiej roli i będą raczej antyreklamą nieruchomości.
Profesjonalna fotografia wnętrz działa odwrotnie. Zachęca do tego, aby odwiedzić lokal osobiście i zweryfikować to, co już zobaczyło się na zdjęciach. Dodatkowym atutem jest jednak to, że oglądający przychodzi na miejsce już z bardzo pozytywnym nastawieniem – jest zakochany w wizji nieruchomości, dlatego przymknie oko na drobne niedociągnięcia i będzie skłonny zapłacić więcej.
Efektowne zdjęcia wysokiej jakości są także wykorzystywane w celu zaprezentowania materiałów wykończeniowych i elementów dekoracyjnych. Trudno sobie przecież wyobrazić katalog produktów np. firmy produkującej panele podłogowe bez pięknych fotografii zrobionych w wykończonych tymi panelami wnętrzach. Dzięki takim zdjęciom klient może sobie wstępnie wyobrazić, jak będzie wyglądać jego dom po zastosowaniu danego produktu. Im lepsza wizualizacja, tym większa szansa na sprzedaż.
Fotografia wnętrz ma bardzo szerokie zastosowanie nie tylko w branży nieruchomości, ale także budowlanej, designie czy meblarskiej. Profesjonalne zdjęcia stanowią absolutnie podstawową inwestycję w promocję oferty – inwestycję, która praktycznie zawsze się zwraca.
Sesja biznesowa to znakomity sposób na podkreślenie profesjonalizmu firmy i oczywiście jej właściciela/prezesa. Budzący zaufanie portret zawsze dobrze wygląda i pomaga w nawiązywaniu ważnych relacji z klientami i kontrahentami. Na jakość samych zdjęć największy wpływ ma oczywiście fotograf i sprzęt, jakim dysponuje. Jednak istotne jest również odpowiednie przygotowanie do sesji biznesowej. W dzisiejszym wpisie przypomnimy Ci najważniejsze zasady, o których warto pamiętać.
Jest naprawdę bardzo ważne! Jeśli będziesz się zmuszać do pozowania i z góry zakładasz, że to głupota i niepotrzebna strata czasu, to na pewno nic z tego nie wyjdzie. Owszem, zdjęcia zostaną zrobione, ale będziesz na nich wyglądać niemrawo. Pamiętaj, że także w fotografii biznesowej liczą się emocje, które przekazujesz swoją postawą klientom i kontrahentom. Chcesz być widziany jako gbur czy profesjonalista? Zastanów się nad tym przed przekroczeniem progu studia.
Twój wygląd świadczy o Tobie – to frazes, który jednak w świecie biznesu ma ogromne znaczenie. Nikt nie podpisze kontraktu na kilka milionów złotych z człowiekiem, który jest rozczochrany, ma niezadbany zarost i występuje w tenisówkach (chyba że nazywa się Elon Musk lub Mark Zuckerberg). Dlatego bezpośrednio przed sesją koniecznie idź do fryzjera. Jeśli nosisz brodę, zleć jej przystrzyżenie. Pomyśl też o wizycie u kosmetyczki – na zdjęciu liczą się szczegóły i zaniedbane paznokcie na pewno będą się rzucać w oczy.
Zdecydowanie najbezpieczniejszą opcją – i to zarówno w przypadku panów, jak i pań – jest postawienie na klasykę, która zawsze wygląda dobrze, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Dobrze skrojona marynarka, biała (koniecznie gładka!) koszula – to biznesowe must have. W takim stroju będziesz wyglądać profesjonalnie, elegancko, ale niekoniecznie sztywno – wystarczy, że zrezygnujesz z krawata.
Rada
W przypadku portretów biznesowych rzadko fotografuje się modela pod linią pasa, dlatego nie musisz przykładać większej wagi do spodni – chyba że pomysł na sesję jest inny. Musisz to ustalić z fotografem.
Wielu klientów pyta nas o biżuterię. Nie widzimy problemu w tym, aby model miał ją na sobie, ale obowiązuje tutaj zasada umiaru. W przypadku panów w zupełności wystarczy markowy zegarek (znakomicie buduje wrażenie profesjonalizmu), a w przypadku pań delikatny naszyjnik i ewentualnie bransoletka.
Pamiętaj
Zbyt dużo elementów biżuteryjnych może popsuć kadr, niepotrzebnie przykuwać wzrok oglądających zdjęcie, a nawet powodować powstawanie brzydkich refleksów.
Na koniec podkreślmy, że są to zasady ogólne, odnoszące się do klasycznej sesji wizerunkowej stosowanej w większości biznesów. Jeśli jednak Twoja firma adresuje ofertę do specyficznej grupy klientów (np. dzieci), konieczne może być postawienie na inne środki wyrazu. Dlatego najważniejszym etapem przygotowania do sesji biznesowej jest rozmowa z fotografem i określenie swoich preferencji.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.