Data wpisu: 10.03.2021

Zdalna obsługa klienta: jak to robić, by poprawić notowania firmy?

W pierwszej połowie 2020 roku mnóstwo polskich firm musiało przejść na pracę zdalną. W niektórych przebiegło to bezboleśnie, inne natomiast miały z tym poważne problemy, nie dysponując ani odpowiednimi procedurami, ani narzędziami, które umożliwiałyby pracownik wykonywanie swoich obowiązków na odległość. Co ciekawe, nie brakuje firm, które nawet po minięciu najgorszego nie wróciły już do dawnego modelu i pozostały przy zdalnej obsłudze klienta. Jest to tańsze, często efektywniejsze, ale co z budowaniem marki i zaufania do niej? Z tym także można sobie poradzić. Wystarczy, że wykorzystasz te wskazówki.

Profesjonalna identyfikacja wizualna

Chcąc profesjonalnie obsługiwać klienta online w pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby nam zaufał. Celem jest profesjonalizacja wizerunku marki, do czego będziesz potrzebować takich elementów, jak logo, strona internetowa, profile w social media oraz stopka maila. Wszystkie te narzędzia składają się na obraz marki, klienci będą mieć z nimi kontakt za każdym razem, gdy poproszą o ofertę czy będą chcieli czegoś się dowiedzieć o Twojej firmie. Nie szukaj więc tutaj oszczędności.

Zmień stronę wizerunkową w narzędzie sprzedaży online

Przeniesienie obsługi klienta do Internetu wiążę się też z koniecznością zwiększenia liczby transakcji przeprowadzanych w 100% online. To pozwala znacznie skrócić proces obsługi. Warto zatem przyjrzeć się obecnej stronie firmy i sprawdzić, czy daje ona możliwość zamówienia produktu lub usługi bez konieczności kontaktowania się z firmą. Jeśli nie, to warto to szybko zmienić – na przykład poprzez dodanie modułu koszyka (na wzór sklepu online).

Skracaj proces zakupowy

Zakupy online muszą być szybkie i wygodne dla klienta. Jeśli odbiorcy Twoich produktów lub usług muszą za każdym razem kontaktować się z handlowcami i dopytywać o szczegóły, to coś tutaj nie gra. Zadbaj o to, aby klient wszystkiego, co jest dla niego istotne, mógł dowiedzieć się ze strony www – w tym celu zainwestuj w profesjonalne i wyczerpujące treści, opisy, rozbuduj dział FAQ itd.

Wykorzystuj różne kanały komunikacji z klientami

Zdalna obsługa klienta nie powinna się ograniczać wyłącznie do telefonu czy maila. Warto dać klientom możliwość skontaktowania się z firmą w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. Świetnie sprawdzają się dziś chaty, Messenger, Skype i inne narzędzia do zdalnej komunikacji w Internecie. Wykorzystuj je również dla zwiększenia komfortu pracy swoich handlowców.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry