Jeśli wynajmujesz powierzchnię biurową i – poza czynszem – rozliczasz się z właścicielem za faktycznie zużytą energię cieplną, to na pewno masz nietęgą minę otrzymując kolejne faktury. Ceny ciepła drastycznie wzrosły w całej Polsce, co nie ominęło sektora biurowego. Najemcy płaczą i płacą, natomiast warto wiedzieć, że istnieje szereg sposobów na obniżenie zużycia ciepła w wynajmowanym biurze. Kilka propozycji znajdziesz w naszym artykule.
Zmniejsz temperaturę
Od tego warto zacząć, nawet jeśli sam pomysł wydaje Ci się dość infantylny i niekomfortowy. Paradoksalnie niższa temperatura w biurze sprzyja kreatywności i zachowaniu koncentracji, stąd warto skręcić termostaty grzejnikowe i obniżyć temperaturę o minimum 1 stopień Celsjusza.
Czy wiesz, że…
obniżenie temperatury o 1 stopień przekłada się nawet na 15-20 proc. niższe zużycie energii?
Wyłączaj ogrzewanie na noc
Jeśli w biurze nikogo nie ma już po 17 czy 18, to jaki jest sens utrzymywania stałej temperatury? Dużo taniej będzie wprowadzić zasadę skręcania termostatów przed wyjściem z biura. Temperatura spokojnie może spaść w nocy do tych 18-19 stopni Celsjusza. Rano szybko się podniesie, nie tylko za sprawą grzejników, ale też obecności ludzi i pracujących urządzeń elektronicznych.
Efektywniejsze wietrzenie
Jeśli dziś w biurze przez cały dzień są rozszczelnione okna, nawet w środku zimy, to czas skończyć z tym nawykiem. Warto przyjrzeć się działaniu wentylacji – sprawna powinna umożliwić ograniczenie wietrzenia pomieszczeń do absolutnego minimum.
Dużo korzystniej, a przede wszystkim taniej jest wietrzyć biuro krótko, ale intensywnie – na przykład podczas przerwy obiadowej. Wystarczy skręcić termostaty i szeroko otworzyć lub uchylić okna na 10 minut. To w zupełności wystarczy dla utrzymania komfortowej temperatury i wilgotności w pomieszczeniach biurowych.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.