Data wpisu: 23.12.2020

Instalacja fotowoltaiczna na budynku firmowym: dlaczego warto?

W Polsce mamy prawdziwy boom na fotowoltaikę. Jest to w dużej mierze zasługa ogromnego sukcesu programu rządowego „Mój prąd”, w ramach którego prosumenci mogą otrzymać do 5000 złotych bezzwrotnego dofinansowania. Tylko w całym 2020 roku w naszym kraju przybyło ponad 100 tysięcy nowych instalacji produkujących energię ze słońca. Zainteresowanie fotowoltaiką rośnie także wśród przedsiębiorców dysponujących własnymi budynkami firmowymi. Dlaczego warto zainwestować w taką instalację? Sprawdź te argumenty.

Olbrzymia oszczędność na rachunkach za prąd

Przedsiębiorca, który zainwestuje w instalację fotowoltaiczną na budynku firmowym, poczuje dużą ulgę finansową właściwie już po pierwszym okresie rozliczeniowym. Dobrze dobrana instalacja powinna zaspokoić potrzeby energetyczne przedsiębiorstwa w co najmniej 50%, co w przypadku wielu firm oznacza oszczędności na poziomie nawet kilkunastu tysięcy złotych rocznie.

Ochrona przed wzrostem cen prądu

Firmy w Polsce już teraz płacą bardzo wysokie rachunki za energię i nie ma co liczyć na to, że ta sytuacja kiedykolwiek się zmieni. Jest wręcz pewne, że czekają nas dalsze podwyżki. Zakłady energetyczne mają ograniczone możliwości w zakresie podnoszenia taryf dla odbiorców indywidualnych, dlatego przerzucają podwyżki głównie na przedsiębiorców. Nie ma skuteczniejszego sposobu ochrony przed drakońskimi rachunkami za prąd, niż właśnie zainwestowanie w instalację fotowoltaiczną.

Wzrost wartości nieruchomości

Mało kto myśli o tym argumencie, tymczasem on także przemawia za tym, aby zainwestować w instalację fotowoltaiczną. System zbudowany z markowych komponentów powinien pracować bezawaryjnie przez co najmniej kilkanaście lat, natomiast trwałość modułów fotowoltaicznych jest obliczona na minimum 25 lat. Gdyby w przyszłości przedsiębiorca zdecydował się sprzedać budynek firmowy, to z pewnością uzyska wyższą cenę z uwagi na obecność instalacji do produkcji prądu ze słońca.

Korzyści wizerunkowe

Firma zużywająca energię elektryczną wyprodukowaną własnym sumptem może wykorzystać ten fakt w swojej kampanii wizerunkowej. Świadczy to o odpowiedzialnym podejściu przedsiębiorstwa do potrzeb naszej planety, co ma pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez klientów czy kontrahentów biznesowych. Nieprzypadkowo wszystkie największe marki świata promują się dziś w duchu ekologii.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry