Data wpisu: 08.08.2023

Dlaczego TRZEBA czytać opinie pod swoją wizytówką w Google?

Opinie innych to dziś jedna z głównych motywacji do zakupu. W dobie marketingu internetowego każda firma powinna dbać o to, aby w sieci mówiło się o niej dużo i dobrze. Świetnym miejscem zbierania opinii klientów jest wizytówka w Google. Mając ją koniecznie co jakiś czas czytaj zostawione pod nią opinie. Dlaczego to takie ważne? Oto kilka argumentów.

Szybka reakcja na kryzys

Regularne przeglądanie opinii pod firmową wizytówką w Google pozwala na wczesnym etapie zdiagnozować ewentualny kryzys wizerunkowy, który wywołał niepochlebny komentarz (czy wręcz seria komentarzy). Daje to możliwość podjęcia szybkiej reakcji i np. zakulisowego nakłonienia autorów opinii do ich edytowania.

Ochrona wizerunku marki

Podstawowym celem przeglądania opinii jest ochrona wizerunku marki przedsiębiorstwa, który mógł znaleźć się na celowniku nieuczciwej konkurencji. Wiedząc, że nieprzychylne komentarze nie mogą pochodzić od prawdziwych klientów, dajemy sobie szansę na reakcję i zgłoszenie tych podejrzanych opinii do Google.

Źródło inspiracji do wprowadzania zmian

Komentarze pod wizytówką w Google Moja Firma są bardzo cennym źródłem informacji, które mogą posłużyć do wprowadzenia oczekiwanych przez klientów zmian. Jeśli np. przeczytasz, że jakość produktu jest na piątkę, ale już czas wysyłki kuleje, to wiesz, gdzie szukać przestrzeni do poprawy.

Motywacja do dalszej pracy

Opinie pod wizytówką Google nie są tylko nieprzychylne, ale bardzo często jednoznacznie pozytywne. Takie komentarze bez wątpienia motywują do dalszego prowadzenia biznesu, podnoszenia jakości usług i produktów oraz zaspokajania oczekiwań klientów, którzy potrafią się za to odwdzięczyć dobrą opinią.

Cenna wiedza na temat poziomu obsługi

W komentarzach mogą się znaleźć konkretne zarzuty w stronę nie tyle samego przedsiębiorstwa, co jego pracowników. Jeśli zobaczysz, że powtarzają się negatywne opinie na temat np. kultury osobistej pracowników czy ich wiedzy o produktach/usługach, to wiesz już, że trzeba przeprowadzić rozmowy dyscyplinujące i zainwestować w dodatkowe szkolenia.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry