Data wpisu: 06.01.2024

Spójność projektu strony internetowej – które elementy o tym decydują?

Strona internetowa może być nowoczesna i klasyczna, rozbudowana i minimalistyczna, mieć charakter sprzedażowy i informacyjny etc. To już zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Niezależnie od tego zawsze należy zadbać, aby projekt witryny był spójny, dzięki czemu unikniemy efektu chaosu i przypadkowości, co z kolei mogłoby zaszkodzić wizerunkowi przedsiębiorstwa. O spójności projektu strony internetowej decyduje wiele elementów, w tym naprawdę drobnych. Najważniejsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Kolorystyka

Kolory użyte na stronie internetowej nie mogą być oczywiście przypadkowe – ich wybór powinien być konsekwencją wcześniejszego brandingu, czyli stworzenia identyfikacji wizualnej marki. Używamy tych samych kolorów na stronie głównej i podstronach dla zachowania spójności projektu graficznego.

Typografia

Ważne jest, aby już na początkowym etapie projektowania strony wybrać jeden styl czcionki i trzymać się go do samego końca. Ta sama czcionka musi się znaleźć na każdej podstronie, w każdym tekście czy nagłówku. Unikamy mieszania czcionek, co wprowadziłoby niepotrzebny chaos.

Układ strony

Spójny układ strony zapewnia użycie konkretnego szablonu, który oczywiście może zostać zaprojektowany od podstaw – wszystko zależy tutaj od wybranej opcji cenowej. Szablon gwarantuje zachowanie jednakowego układu zarówno na stronie głównej, jak i na poszczególnych podstronach serwisu.

Elementy graficzne

Każdy element graficzny umieszczony na stronie musi być spójny z jej szablonem. Co ważne, zawsze używamy tych samych elementów na każdej z podstron – oczywiście poza zdjęciami, które nawiązują do konkretnego składnika oferty. Mamy tutaj na myśli m.in. ikony czy przyciski CTA (call-to-action).

Treść

W przypadku zlecania kompleksowej realizacji strony internetowej, warto zdecydować się również na zamówienie treści, za których opracowanie będzie odpowiedzialna agencja interaktywna. Pozwoli to zachować spójność projektu także na tym poziomie. Treść musi współgrać z charakterem witryny, a tym samym z tożsamością marki, w przeciwnym razie użytkownik odwiedzający stronę będzie czuć się zagubiony i nie zaufa ofercie przedsiębiorstwa.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry