Do takich deklaracji należy podchodzić z dużym dystansem, choć akurat chińscy producenci już wielokrotnie udowodnili, że potrafią zaskoczyć. Firma Geely, jeden z liderów rynku elektromobilności, zapowiedziała wprowadzenie na rynek baterii, której żywotność ma sięgać aż miliona kilometrów. Zapraszamy po szczegóły.
Imponujące parametry, choć na razie to tylko zapowiedzi
Geely opracowało nową baterię litowo-żelazowo-fosforanową do pojazdów elektrycznych, która, według zapewnień firmy, może wytrzymać do miliona kilometrów przebiegu i zachować sprawność nawet do 50 lat.
Ogniwo ma pojemność 192 Wh/kg i jest około 40% krótsze niż tradycyjny akumulator typu blade. Podczas testów bateria była zanurzana w słonej wodzie, ostrzeliwana kulami oraz poddawana innym ekstremalnym warunkom, co miało potwierdzić deklarowaną przez producenta trwałość.
Jak podaje Geely, bateria może być ładowana aż do 3500 razy. Naładowanie jej od stanu 10% do 80% zajmuje tylko 17 minut i 4 sekundy, podczas gdy dla tradycyjnej baterii long-blade jest to 26 minut.
Imponująco prezentują się także parametry ogniwa w ekstremalnie niskich temperaturach, co dziś jest piętą achillesową pojazdów elektrycznych. Z danych przedstawionych przez Geely wynika, że przy -30°C pojemność akumulatora spadła do zaledwie 90,54% swojej pojemności.
Póki co nie wiadomo, kiedy na europejski rynek trafią pierwsze modele Geely wyposażone w nowy rodzaj baterii. Pewne jest natomiast, że jeśli to nastąpi i parametry będą choć zbliżone do deklarowanych przez producenta, to będzie to duży krok w kierunku dalszego upowszechnienia się elektromobilności na Starym Kontynencie.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.