Branża e-commerce należy do tych najszybciej rozwijających się, a przy tym najbardziej konkurencyjnych. W teorii wszystko jest proste: zakładamy sklep na szablonie, wprowadzamy produkty u już biznes zaczyna hulać. Tak mogą jednak myśleć wyłącznie osoby, które nigdy w życiu nie działały w tej branży. W rzeczywistości posiadanie dochodowego sklepu online wiąże się z ciągłymi inwestycjami, wśród których szczególne miejsce zajmuje system klasy ERP. Dlaczego warto go mieć? Kiedy trzeba poważnie pomyśleć o zainwestowaniu w to narzędzie?
Systemy klasy ERP nie są już niczym egzotycznym i zarezerwowanym wyłącznie dla międzynarodowych korporacji. Obecnie z funkcjonalności tego narzędzia z powodzeniem mogą i powinni korzystać także mniejsi przedsiębiorcy. Przede wszystkim ERP automatyzuje mnóstwo czynności, które w klasycznym układzie zajmują dużo czasu i są potencjalnym źródłem pomyłek – w tym tych bardzo kosztownych.
System ERP jest praktycznie niezbędny w dobrze zarządzanym i prosperującym sklepie online. Przydaje się on głównie na poziomie finansowym, czyli do dbania o prawidłowość rozliczeń na linii sklep-klient oraz sklep-instytucje państwowe.
W dobie Jednolitego Pliku Kontrolnego posiadanie systemu klasy ERP wydaje się być wręcz oczywiste, ponieważ duże e-sklepy nie mogą bazować wyłącznie na outsourcingu księgowości – zwłaszcza, jeśli ich postać prawna to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Ponadto system ERP w e-commerce przydaj się do kontrolowania stanów magazynowych, automatyzacji procesu obsługi zamówienia (wpłynięcie, potwierdzenie, przekazanie do realizacji), obsługi płatności, generowania faktur i paragonów, jak również rozliczania transakcji.
Przydatność systemu klasy ERP jest tak duża i oczywista, że inwestycję w to narzędzie należy rozważyć już na początkowym etapie budowania sklepu internetowego. Jeśli jednak wcześniej o to nie zadbałeś, to uważnie przeanalizuj, czy system ERP nie jest Ci niezbędny właśnie teraz. Świadczy o tym kilka sygnałów.
Po pierwsze: sklep jest już na tyle duży, że kwestie związane z obsługą zamówień i ich rozliczaniem zajmują Ci większą część dnia. Brakuje Ci więc czasu na to, aby rozwijać biznes i dbać o jego markę.
Po drugie: korzystasz z kilku kanałów sprzedaży, na przykład masz własny e-sklep, do tego sprzedajesz na Allegro i OLX. W takiej sytuacji zawsze przyjdzie moment, w którym będziesz musiał zintegrować te kanały i zautomatyzować proces realizacji zamówień. Jest to o wiele tańsze, niż tworzenie dodatkowych etatów w sklepie.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.