Data wpisu: 04.04.2017

Outsourcing informatyczny – najlepszy wybór dla sektora MSP

Nie ma chyba firmy, która nie wykorzystywałaby nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mają one to do siebie, że z jednej strony znacznie ułatwiają pracę i ją przyspieszają, a z drugiej – potrafią być zawodne. Wówczas niezbędna okazuje się pomoc doświadczonego programisty, informatyka czy po prostu specjalisty do spraw IT. Zatrudnienie takiego fachowca w małej lub średniej firmie jest dużym obciążeniem dla przedsiębiorcy. Dlatego rosnącą popularnością cieszy się outsourcing informatyczny.

Na czym to polega?

Outsourcing to po prostu zlecanie różnych prac poza firmę, najczęściej innym przedsiębiorstwom, które specjalizują się w danym zagadnieniu. Dawniej nazywano to po prostu podwykonawstwem. W tym przypadku jednak firma nie zleca prac na rzecz swojego klienta, ale samej siebie.

Outsourcing informatyczny jest szczególnie popularny, z kilku powodów. Po pierwsze: naprawdę dobrzy specjaliści IT wysoko się cenią i zatrudnienie takiego fachowca na etacie w firmie z sektora MSP jest mało opłacalne. Po drugie: firmy z tego sektora rzadko mają na tyle rozbudowane sieci IT, aby była potrzeba stałego nadzorowania ich funkcjonowania. Zewnętrzna pomoc z tzw. „doskoku” w zupełności wystarczy.

Dlaczego warto?

Korzystanie z outsourcingu informatycznego przynosi firmie zlecającej wiele oczywistych korzyści:

  • Znacznie niższy koszt obsługi - niż w przypadku zatrudnionego na etacie specjalisty
  • Gwarancja bardzo szybkiej reakcji na zgłoszenie - firma świadcząca outsourcing może pracować nawet w nocy czy w dni wolne, w przeciwieństwie do pracownika etatowego
  • Specjalistyczne wsparcie wtedy, gdy jest potrzebne – firma outsourcingowa może nie tylko usuwać bieżące awarie, ale także służyć doradztwem, co pozwala uniknąć niepotrzebnych wydatków i błędnych decyzji na etapie np. doboru oprogramowania czy budowy infrastruktury IT

Outsourcing informatyczny przede wszystkim zdejmuje z głowy przedsiębiorcy troskę o stan firmowej sieci i wykorzystywanych procesów IT. Dla większości osób zagadnienia związane z programowaniem i utrzymaniem sieci są niezrozumiałe, a ich poznanie wymaga poświęcenia ogromnej ilości czasu, bez gwarancji sukcesu. Jest to więc dziedzina, w której naprawdę warto skorzystać ze wsparcia.

Outsourcing informatyczny dla niecierpliwych

Wiele firm obawia się, że outsourcing IT nie gwarantuje krótkiego czasu reakcji na problem – nie ma przecież fizycznej możliwości, aby specjalista np. z Warszawy pojawił się u klienta z Krakowa w ciągu godziny.

Warto jednak wiedzieć, że większość tak pilnych problemów można rozwiązać zdalnie – chodzi o awarie komputerów, oprogramowania, systemów informatycznych. W wielu przypadkach wina leży po stronie szeroko pojętego software'u, co umożliwia zdalne poprowadzenie pracownika stacjonarnego i usunięcie problemu w krótkim czasie.

Korzyści płynących z outsourcingu informatycznego jest tak wiele i są one tak konkretne, że powinno to skłonić każdą firmę z sektora MSP do zastanowienia się nad taką formą współpracy ze specjalistami. Ten trend będzie coraz wyraźniejszy i jest kwestią czasu, gdy większość procesów będziemy zlecać na zewnątrz.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry