Coraz trudniej sobie wyobrazić funkcjonowanie współczesnego biznesu gastronomicznego bez zaawansowanego oprogramowania. Klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości potraw, ale także sprawnej obsługi. Liczą się też takie niuanse, jak możliwości płatności kartą czy gwarantowana rezerwacja stolika. Z punktu widzenia restauratora system POS ma jeszcze większe znaczenie, bo zwyczajnie ułatwia mu prowadzenie biznesu i minimalizuje ryzyko strat. Jeśli przymierzasz się do zainwestowania w system POS dla Twojej restauracji, to poznaj najważniejsze cechy, jakimi powinien się charakteryzować.
Nawet najbardziej zaawansowany system będzie wyłącznie źródłem irytacji, jeśli jego obsługa będzie bardzo wolna i niepewna. Szybkie działanie oprogramowania ma ogromne znaczenie nie tylko dla personelu, ale także dla gości restauracji, którzy przecież liczą na krótki czas oczekiwania na zamówione danie.
Kelner powinien otrzymać terminal do bezprzewodowego składania zamówień na kuchni – to eliminuje pomyłki (nie ma kartek, które mogłyby się zgubić) oraz umożliwia bardzo szybkie podliczenie rachunku.
Wiedza to podstawa, także w biznesie gastronomicznym. Poważny restaurator nie może dopuścić do sytuacji, w której w magazynie zabraknie kluczowych produktów. Należy na bieżąco monitorować stan magazynu, w czym bardzo pomaga zaawansowane oprogramowanie.
Po odbiorze zamówionego towaru wystarczy wprowadzić dane inwentaryzacyjne do systemu POS, a następnie zdejmować poszczególne produkty w toku ich wykorzystywania w kuchni. System sam przypomni o konieczności złożenia nowego zamówienia, może taką informację wysłać także do dostawcy, co w pełni automatyzuje proces współpracy.
System może również przeanalizować stan magazynu i ustalić ceny dań po uwzględnieniu produktów, które są potrzebne do ich przygotowania. Znakomicie wpływa to na rentowność lokalu.
Jeśli restauracja oferuje swoim gościom alkohole, to zdecydowanie powinna kontrolować ich sprzedaż. Dobry system POS umożliwia sprawne zliczanie ilości sprzedanego alkoholu z podziałem na rodzaje. Dane te są przechowywane na stanowisku POS udostępnionym barmanowi czy managerowi restauracji, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko, że w lokalu zabraknie jakiegoś alkoholu.
W dodatku analiza sprzedaży pozwala określić, które alkohole cieszą się największą popularnością, a których zakup można spokojnie ograniczyć.
Dobry system POS do restauracji powinien również zawierać moduł rezerwacji stolików oraz obsługi programów lojalnościowych/promocji. Wybierając konkretne oprogramowanie zwróć uwagę na istotny fakt: liczy się także profesjonalne wdrożenie i czas reakcji serwisowej. Dlatego dobrze jest zamówić system u dostawcy, który gwarantuje pełne wsparcie techniczne, w tym zdalne.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.