Data wpisu: 06.12.2022

Płatność kartą – dlaczego warto ją umożliwić w swoim sklepie?

Choć trudno w to uwierzyć, to nadal jest wielu przedsiębiorców, którzy nie akceptują płatności kartą w swoich punktach stacjonarnych. Dotyczy to nawet właścicieli sklepów spożywczych i wielobranżowych. Co ciekawe, nie jest to oznaka naszego zacofania. Polska jest jednym z europejskich liderów pod względem dostępu do płatności bezgotówkowych. Jeśli w Twoim sklepie wciąż nie da się zapłacić kartą, to przemyśl tę sprawę i zmień podejście. Dlaczego warto dać klientom taką możliwość?

Wygoda dla klienta

Nie ma co ukrywać, że płatności bezgotówkowe są po prostu wygodne. Z tego powodu wybiera je coraz więcej osób, które wręcz nie wyobrażają sobie powrotu do gotówki. Płacenie kartą jest szybkie, łatwe i stosunkowo bezpieczne (na pewno w razie utraty portfela), czego przedsiębiorcy nie powinni dłużej lekceważyć.

Wygoda dla sprzedawcy

Argumentem za umożliwieniem klientom płatności bezgotówkowych jest również wygoda samego sprzedawcy. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się długo szukać drobnych do wydania reszty, a nawet rozmieniać pieniądze w prywatnym portfelu, to dobrze wiesz, co mamy na myśli.

Potencjalne zwiększenie obrotu w sklepie

Płatności bezgotówkowe generują większe przychody i jest to fakt, z którym nie da się dyskutować. Działa tutaj efekt psychologiczny. Mając kartę jesteśmy skłonni do wydania większej kwoty niż wtedy, gdy mamy w portfelu odliczone pieniądze. Zawsze weźmiemy coś na zapas, damy się skusić na promocję przy kasie itd.

Zwiększenie obrotu w sklepie może wielokrotnie zwrócić Ci ewentualne opłaty z tytułu przyjmowania płatności kartą.

Są klienci, którzy płacą wyłącznie kartą – i jest ich coraz więcej

Nie zapominajmy, że w gronie dorosłych konsumentów są już osoby, które wręcz wychowały się na płatnościach bezgotówkowych. Dla nich płacenie kartą, zegarkiem czy telefonem jest tak naturalne, że z premedytacją omijają punkty, w których przyjmowana jest wyłącznie gotówka. Zastanów się, czy na pewno stać Cię na lekceważenie tej grupy konsumenckiej.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry