Salon fryzjerski może być bardzo dochodowym biznesem. Czego jak czego, ale efektownej fryzury sami sobie nie zrobimy. O zapotrzebowaniu na takie punkty mogliśmy się przekonać w czasach pandemii, kiedy to w Polsce z powodzeniem funkcjonowało tzw. „podziemie fryzjerskie”.
Jeśli planujesz otworzyć salon fryzjerski lub chcesz zwiększyć dynamikę rozwoju swojego biznesu, to jedną z pierwszych kwestii do przemyślenia jest forma przyjmowania płatności. Popularne opcje omawiamy w naszym poradniku, wskazując na ich zalety i wady.
Gotówka
To wciąż popularna metoda płatności, która pozwala na bezpośrednie i szybkie rozliczenie usługi. Preferują ją zwłaszcza klienci w średnim i starszym wieku. Gotówka nie jest jednak optymalnym rozwiązaniem z punktu widzenia właściciela salonu – oczywiście tego, który prowadzi swój biznes uczciwie i odprowadza podatki. Dlaczego?
Istnieje kilka wad płatności gotówkowych, które ujawniają się w codziennej pracy salonu fryzjerskiego:
Wniosek? Płatność gotówką absolutnie nie powinna być jedyną opcją dostępną dla klientów salonu.
Płatność kartą
Płatności bezgotówkowe są dziś standardem i priorytetową opcją dla osób z pokolenia millenialsów (czyli dzisiejszych 30-40 latków). Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu klientów z tej najcenniejszej pod względem finansowym grupy, to musisz wprowadzić w swoim salonie możliwość płatności kartą, najlepiej zbliżeniowo (co pozwoli płacić telefonem czy zegarkiem).
Owszem, posiadanie terminala kosztuje, a od płatności bezgotówkowych zapłacisz też niewielką prowizję, natomiast nie jest to wygórowana cena za udostępnienie rozwiązania, które z pewnością przełoży się na zwiększenie obrotów salonu.
Poza tym płatności bezgotówkowe, zwłaszcza mobilne, są bardzo szybkie i wygodne, co może mieć istotne znaczenie w sytuacji, gdy fryzjerka odpowiada również za przyjmowanie zapłaty od klienta (zaoszczędzi trochę czasu na posprzątanie stanowiska czy zrobienie sobie przerwy).
Przelew na telefon
BLIK, bo o tym systemie myślimy, to świetne rozwiązanie dla salonu fryzjerskiego, oferujące szybkie i bezpieczne transakcje bezpośrednio z telefonu klienta. Jest to nie tylko wygodne, ale też nie generuje dodatkowych kosztów, dlatego można traktować przelewy na telefon jako alternatywę dla terminala płatniczego.
Rada:
Alternatywą dla przelewu na telefon może być płatność za pomocą popularnej platformy, jak np. Revolut czy PayPal. Jest duża szansa, że część Twoich klientów korzysta z tego typu narzędzi.
Płatność przez aplikację
Stworzenie własnej aplikacji salonu do rezerwowania terminów i płacenia za usługę online jest świetnym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem. Zejdźmy więc na ziemię i pomyślmy o skorzystaniu z gotowych aplikacji dla branży beauty.
Jeśli rozważasz oferowanie swoich usług za pośrednictwem tego typu aplikacji, to jednym z argumentów „za” może być właśnie udostępnienie klientom możliwości dokonywania zapłaty z poziomu apki, dzięki czemu obsługa w salonie odbywa się w 100% bezgotówkowo. Jest to bardzo wygodne i na pewno przyczyni się do zwiększenia ruchu ze strony młodszych klientów.
Podsumowanie
Im więcej opcji płatności udostępnisz w swoim salonie fryzjerskim, tym większe będzie grono klientów potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. W ten sposób możesz łatwo i niedużym kosztem wyeliminować jedną z prozaicznych przeszkód stojących na drodze do zwiększenia obrotów salonu.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.