Data wpisu: 17.02.2023

Nadzór specjalisty PPOŻ – co warto o tym wiedzieć?

Chyba każdy przedsiębiorca, który miał do czynienia z przepisami przeciwpożarowymi, a co gorsza musiał się do nich zastosować na etapie np. budowy zaplecza magazynowego, doskonale wie, z czym to się je. Przepisy są niezwykle zawiłe, szczegółowe, na wielu poziomach również uciążliwe dla biznesu. Priorytetem jest jednak bezpieczeństwo, dlatego chcąc czy nie chcąc trzeba się stosować do obowiązujących przepisów. Jeśli nie masz ani czasu, ani ochoty na ich studiowanie, to w pierwszej kolejności rozważ skorzystanie z usługi nadzoru specjalisty PPOŻ. Przybliżamy ją w naszym poradniku.

Czym jest nadzór specjalisty PPOŻ?

Nadzór to usługa realizowana we ramach outsourcingu przez zewnętrznego eksperta, który ma kwalifikacje zawodowe i merytoryczne w zakresie obowiązujących w Polsce przepisów przeciwpożarowych. Dzięki wsparciu specjalisty przedsiębiorca nie musi już doktoryzować się z zawiłego prawa PPOŻ, może się w pełni skupić na prowadzeniu swojego biznesu i w razie potrzeby skorzystać z fachowej pomocy eksperta.

Nadzór specjalisty PPOŻ może być świadczony w trybie ciągłym, jak i w formie okazjonalnych konsultacji czy na etapie wdrażania wymaganych przepisami rozwiązań w firmie klienta.

Przykładowo: jeśli przedsiębiorca szykuje się do realizacji inwestycji budowlanej na zapleczu, to specjalista w ramach nadzoru PPOŻ będzie opiniować plany za zgodność z przepisami, a następnie dopilnuje, aby obiekt został odebrany bez żadnego „ale”.

Przykładowe zadania, jakie można powierzyć zewnętrznemu specjaliście PPOŻ

Niezależny ekspert wyręcza swojego klienta, czyli najczęściej właściciela firmy, we wszelkich obowiązkach związanych z wdrożeniem, a następnie przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych. Można tutaj wymienić:

  • opracowanie i dalsze prowadzenie dokumentacji z zakresu PPOŻ,
  • dokonywanie okresowych przeglądów instalacji ochronnych,
  • konserwowanie podręcznego sprzętu gaśniczego,
  • opracowanie planu ewakuacyjnego,
  • przeszkolenie pracowników z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
  • dokonywanie przeglądów instalacji hydrantowej,
  • sporządzenie instrukcji bezpieczeństwa.

Dlaczego warto skorzystać z tej usługi?

Jest wiele dobrych powodów, aby powierzyć sprawy związane z PPOŻ w firmie zewnętrznemu ekspertowi. Przede wszystkim daje to przedsiębiorcy pewność, że jego pracownicy i dobytek są bezpieczni. Właściciel firmy nie naraża się również na poważne konsekwencje finansowe i karne w wyniku zaniedbywania czy wprost nieprzestrzegania przepisów PPOŻ.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry