Data wpisu: 31.07.2023

Jak zwiększyć sprzedaż plonów rolnych?

Producenci rolni, zwłaszcza indywidualni, rokrocznie mają do rozwiązania dwa zasadnicze problemy: uzyskanie jak największej produkcji oraz sprzedaż plonów po jak najlepszej cenie. W obu przypadkach na końcowy efekt olbrzymi wpływ mają czynniki niezależne od rolnika, jak pogoda oraz obowiązuje ceny w skupach. Istnieją jednak sprawdzone i praktykowane przez producentów metody zwiększenia sprzedaży plonów rolnych. Bazują one przede wszystkim na marketingu. Kilka z nich krótko omawiamy w naszym artykule.

Udział w targach branżowych

Zacznijmy od najbardziej rozpowszechnionej wśród rolników metody promocji. Udział w targach branżowych pozwala zaprezentować swoje produkty szerokiemu gronu potencjalnych odbiorców – co ważne, będą to osoby realnie zainteresowane ofertą producenta, szukające nowych dostawców i partnerów branżowych.

Wykorzystanie mediów społecznościowych

Wielu rolników nadal nie dostrzega potencjału mediów społecznościowych, natomiast młode pokolenie producentów podchodzi do tego zupełnie inaczej. Social media są ogromnym kanałem sprzedaży bezpośredniej, jak i budowania marki swojego przedsiębiorstwa. Pokazywanie kulis produkcji, procesów zachodzących w gospodarstwie, edukowanie – takie działania przyczynią się do popularyzacji marki producenta i tym samym do zwiększenia sprzedaży.

Dbanie o dobrą jakość i marketing szeptany

Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Nie jest to do końca prawda, natomiast z pewnością producenci dbający o wysoką jakość plonów są na optymalnej pozycji do zwiększenia sprzedaży. Ich ambasadorami staną się zadowoleni klienci, którzy udostępnią kontakt do producenta innym osobom, w ten sposób budując zasięg marki rolnika.

Budowanie zaufania do marki producenta

Zaufanie to bezcenna wartość w branży rolniczej. Zdobywając je można być spokojnym o poziom sprzedaży i krok po kroku testować inne metody docierania do nowych odbiorców. Zaufanie buduje się przede wszystkim oferują produkt dobrej jakości, będąc lojalnym w stosunku do odbiorców (oczywiście jeśli wykazują się tym samym) i pokazując swoje zaangażowanie w utrzymanie relacji – na przykład zgadzając się na korzystniejsze dla odbiorcy warunki zapłaty.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry