Może trudno w to uwierzyć, ale podczas sesji doradczych z naszymi klientami wciąż jak bumerang wraca temat posiadania profesjonalnej strony internetowej. Nadal spotykamy się z sytuacjami, gdy nawet całkiem spore przedsiębiorstwa albo w ogóle nie mają witryny, albo nie przykładają żadnej wagi do kwestii jej wyglądu czy funkcjonalności. Najczęściej taką postawę prezentują właściciele firm sprzedających wyłącznie w modelu B2B. Z ich punktu widzenia posiadanie fajnej strony jest bez sensu, bo przecież i tak pozyskują klientów głównie offline. To błędne myślenie, ponieważ witryna internetowa nie powinna być traktowana jedynie w kategoriach narzędzia sprzedaży.
Zawsze powtarzamy, że fakt, iż dzisiaj firma na przykład pozyskuje 9 na 10 klientów dzięki kontaktom pozainternetowym, wcale nie oznacza, że tak będzie zawsze. Ta proporcja prędzej czy później zacznie się zmieniać na korzyść Internetu. Jeśli przedsiębiorstwo dziś lekceważy swoją obecność w wyszukiwarce, to w przyszłości będzie mieć poważny problem z odrobieniem straconego dystansu.
Nie ma żadnego przypadku w tym, że wszystkie największe firmy świata, również te, które zbudowały swoją potęgę na długo przed wynalezieniem Internetu, pieczołowicie dbają o kreowanie pozytywnego wizerunku marki online. Zarządzające nimi osoby doskonale zdają sobie sprawę, że gros sprzedaży w praktycznie każdej branży za chwilę przeniesie się do Internetu.
Tymczasem to właśnie strona www jest podstawowym narzędziem promowania wizerunku marki w sieci. Każdy użytkownik odbiera firmę przez pryzmat wyglądu i funkcjonalności jej strony. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale także kontrahentów biznesowych.
Charakterystyczne jest to, że sens posiadania strony www najczęściej trywializują przedsiębiorcy, którzy zbudowali swoje biznesy w erze przed rewolucją internetową. Z ich punktu widzenia sukces biznesowy jest sumą wyłącznie pracy, nawiązania dobrych znajomości oraz odrobiny szczęścia. Ci przedsiębiorcy dobrze pamiętają jednak, że pierwszych klientów pozyskiwali dzięki ogłoszeniom w prasie czy książce telefonicznej.
Dziś funkcję książki przejęła wyszukiwarka internetowa. Nowa generacja klientów to często ludzie, którzy większość swojego czasu spędzają w sieci. Jeśli firma nie inwestuje w swój wizerunek online, to nieświadomie odpycha od siebie takich klientów.
Na sens posiadania strony internetowej warto spojrzeć również z praktycznego punktu widzenia. Szczególnie dotyczy to właśnie firm sprzedających w modelu B2B. Witryna wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, jak chociażby moduł do zarządzania zamówieniami, może znacząco uprościć proces obsługi klienta i wyeliminować błędy, które standardowo występują przy przyjmowaniu zamówień telefonicznie czy nawet mailowo.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.