Data wpisu: 24.04.2020

Jak budować markę w czasach recesji?

Nie łudźmy się: czeka nas bolesna, głęboka recesja. Zamrożenie gospodarki w związku z pandemią koronawirusa uderzy w nas wszystkich, a najmocniej w małe i średnie firmy. W szczególnie kłopotliwej sytuacji znaleźli się ci przedsiębiorcy, którzy są dopiero na początku swojej biznesowej drogi, jeszcze do niedawna mieli ambitne plany związane z inwestowaniem w markę, ale teraz muszą je całkowicie zrewidować. Jeśli uda Ci się utrzymać na rynku – a mocno trzymamy za Ciebie kciuki – to pomimo recesji nie zarzucaj pomysłu budowania marki. Nadal możesz to robić, nawet przy mocno ograniczonym budżecie. Sprawdź kilka propozycji.

Skup się na działaniach, które są tanie, a przyniosą korzyści po kryzysie

Budowanie marki nie musi wcale wiązać się z tym, że przeznaczasz gigantyczny budżet na kampanie sterowane przez najlepsze agencje marketingowe. Nie korzystałeś z ich wsparcia do tej pory, a więc nie musisz również w okresie recesji. Zamiast tego posiłkuj się tzw. metodą żółwi, czyli powoli, krok po kroku realizuj różne mało spektakularne projekty, które w końcu przełożą się na wzrost świadomości Twojej marki w grupie konsumenckiej.

Wiele spośród tych działań możesz wykonywać samodzielnie, inne z kolei nie będą przesadnie kosztowne nawet przy udziale specjalistów – dobrym przykładem jest tutaj content marketing, który korzyści przynosi nieco później, za to są one długofalowe. To idealny wybór na czas kryzysu.

Nie ograniczaj całkowicie inwestycji w markę

Najgorszą rzeczą, jaką możesz teraz zrobić, jest całkowite wycofanie się z działań wspierających budowę marki. Wiemy, że trudno jest się zmusić do inwestycji w marketing, skoro wszyscy inni tną te wydatki ostrym cięciem, ale w tym przypadku naprawdę warto pójść pod prąd. Nie masz marki, która po kilku miesiącach zawieszenia nadal będzie cieszyć się popularnością. Nie możesz więc sobie pozwolić na to, aby pozwolić klientom o sobie zapomnieć. Odrobienie tych strat byłoby znacznie trudniejsze i kosztowniejsze, niż utrzymanie choćby minimalnego poziomu finansowania strategii kreowania marki.

Jeszcze mocniej postaw na Internet

Internet daje Ci mnóstwo niedrogich narzędzi, dzięki którym podtrzymasz zainteresowanie Twoją marką w grupie docelowej. Ponownie: nie za wszystko musisz płacić ekspertom od marketingu. Podtrzymanie relacji z klientami, aktywne prowadzenie profili w mediach społecznościowych, aktualizowanie i podnoszenie jakości treści na stronie internetowej – to takie podstawy, których w czasie kryzysu nie wolno zaniedbywać.

Masz teraz też nieco więcej wolnego czasu, więc dokładnie przemyśl swoją markę. Zastanów się, czy chcesz ją dalej rozwijać w obranym wcześniej kierunku. Rozważ zmiany, jeśli widzisz, że nawet w okresie hossy nie mogłeś wybić się ponad przeciętność.

Sięgnij po gotową markę

Wszystkie powyższe rady nie będą miały dla Ciebie większego znaczenia, jeśli Twój biznes właśnie się załamał i nie masz środków ani motywacji do tego, by walczyć o swoją markę. Może jednak jest to właśnie ten moment, w którym warto podjąć radykalne kroki? Jeśli masz solidne podstawy merytoryczne, znasz się na tym, co robisz, ale nie masz ani czasu, ani funduszy by zadbać o kwestie wizerunkowe, rozważ działanie w dużej grupie biznesowej, pod wspólną, rozpoznawalną i cenioną przez konsumentów marką. Sprawdź, jak łatwo możesz dołączyć do Soluma Group.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry