Data wpisu: 03.07.2018

Czy można rozwinąć biznes bez inwestycji gotówkowych? Oczywiście!

Rozwój biznesu” – wielokrotnie spotkałeś się z tym bardzo szerokim terminem i szczerze, zaczynasz mieć go dość. Codziennie głowisz się nad tym, jak realnie, a nie tylko teoretycznie zwiększyć znaczenie swojej firmy w branży i pozyskać więcej klientów, co przełoży się na wzrost rentowności. Zawsze dochodzisz do smutnego wniosku: nie mam na to pieniędzy. Okazuje się jednak, że to nie jest przeszkoda nie do przejścia. Możesz rozwinąć biznes bezgotówkowo, ale będzie to wymagać od Ciebie trochę pracy. Poznaj sprawdzone metody.

Dopieść swój produkt

Gdy czujesz, że dotarłeś już do ściany i nie potrafisz zwiększyć sprzedaży produktu, być może powinieneś przekonać się, czy nadal jest on potrzebny Twoim klientom? Jeśli nie, to możesz wprowadzić na rynek nowy produkt (ale nie masz na to pieniędzy) lub dopracować to, co już masz.

Odśwież wygląd, popraw funkcjonalność, zaproponuj nowe opakowanie, zmień identyfikację wizualną marki, wywołaj nową potrzebę w grupie docelowej – opcji jest mnóstwo i wcale nie musisz inwestować w to ogromnych sum. Zacznij od zmiany sposobu komunikacji. Być może obecny tekst sprzedażowy przestał działać? Może aktualne narzędzia reklamy są już mało efektywne? Poświęć sporo czasu na dogłębną analizę.

Pozyskaj opinie klientów

Jeśli dotychczasowy model sprzedaży ogranicza się do tego, że po zakupie zrywasz dalszy kontakt z klientem, czas najwyższy to zmienić. Opinie klientów mają ogromne znaczenie dla powodzenia Twojego biznesu. Zadbaj więc o to, aby klienci mieli możliwość wypowiedzenia się na temat poziomu swojego zadowolenia z transakcji. Na tej podstawie będziesz w stanie udoskonalić proces sprzedaży i obsługi oraz znaleźć i wyeliminować problemy, które hamują rozwój biznesu.

Dbaj o markę

Wzrost biznesu w separacji od zwiększania świadomości marki jest po prostu niemożliwy. Nie na współczesnym rynku. Być może jest tak, że do tej pory skupiałeś się tylko na słupkach sprzedaży. Jak było dobrze, to nie czułeś potrzeby zmieniania czegokolwiek. Teraz ta potrzeba się jednak pojawiła.

Oceń, czy w ogóle dysponujesz jakąś rozpoznawalną marką. Sprawdź, dlaczego klienci kupują akurat u Ciebie. Jeśli jedyną motywacją jest niska cena, a tak naprawdę nikt nie kojarzy Twojej firmy, to masz poważny problem, który trzeba jak najszybciej naprawić.

Nawet bez inwestowania dużych pieniędzy możesz zadbać o zwiększenie rozpoznawalności marki. Jeśli nie  masz na to pomysłu ani ochoty, skorzystaj z doradztwa reklamowego lub biznesowego. Możesz także rozważyć przejście pod szyld jakiejś silnej marki czy grupy zakupowej (w oparciu o franczyzę lub ścisłą współpracę biznesową).

Buduj relacje z klientami

Pozyskanie nowego klienta zawsze jest droższe niż utrzymanie obecnego. Lojalność nie jest co prawda kluczową cechą współczesnych konsumentów, ale to nie oznacza, że możesz sobie darować starania o zbudowanie trwałych relacji z kupującymi.

Popraw model obsługi klienta, sprawdzaj opinie o swojej marce w sieci, aktywnie działaj w mediach społecznościowych, nie zapomnij o wykorzystaniu content marketingu do kreowania eksperckiego wizerunku. To wszystko nie jest drogie, ale wymaga zaangażowania.

Rozwijanie biznesu bardzo często jest utożsamiane z inwestowaniem sporych środków w zakup nowego wyposażenia czy rozbudowę sieci sprzedaży. Tak być jednak nie musi. Rozwój ma bezpośredni związek ze zwiększaniem renomy marki. Do tego wcale nie są Ci potrzebne duże pieniądze.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry