Współczesne firmy z jednej strony mają trudniej niż te zakładane w latach 90., bo konkurencja w każdej branży jest wielokrotnie większa. Jednak patrząc na to z innej perspektywy przedsiębiorcy mają ogromne szczęście mogąc korzystać z dobrodziejstwa Internetu. Sieć daje nieograniczone wręcz możliwości promowania firmy i budowania biznesowego wizerunku. Nie możesz się tym jednak zachłysnąć, bo szybko utoniesz w morzu dostępnych opcji. Działaj rozważnie i na początek sięgnij po tych 5 sprawdzonych i prostych narzędzi.
- Treść, treść i jeszcze raz treść – wartościowa, merytoryczna treść publikowana w sieci jest bardzo skutecznym magnesem na potencjalnych klientów. Spora część z nich świadomie unika przekazu typowo reklamowego, chętnie natomiast sięga po wszelkie poradniki i inne źródła darmowej wiedzy. Jeśli to Twoja firma będzie ich dostarczycielem, szybko zapracujesz sobie na silną pozycję ekspercką, a to przełoży się na wzrost zaufania do marki. Prowadź więc bloga firmowego, a jeszcze lepiej – zainwestuj we własny portal branżowy.
- Profesjonalna strona internetowa – szczególnie, jeśli ma być to strona wizerunkowa. Taka witryna musi przykuwać uwagę odwiedzających wysoką jakością graficzną i funkcjonalnością. Nie może to być zbiór gotowych szablonów, ale autorski projekt, który wyróżni ofertę firmy. Pamiętaj też, że jeśli chcesz mieć stronę typowo sprzedażową, wówczas lepszym wyborem będzie zainwestowanie w dwie osobne witryny – wizerunkowo-informacyjną i typowy landing page.
- Aktywność w social media – nie wierz ślepo w cudowną moc Facebooka. Warto wspierać się nim przy budowie wizerunku firmy, ale sam profil na pewno nie wystarczy. Aktywność w social mediach warto dobrze przemyśleć. Zastanów się, czy na pewno znajdziesz tam swoją grupę docelową. Jeśli tak, to zainwestuj w profesjonalne działania wizerunkowe np. na Facebooku. Warto mieć też profil w Google+, szczególnie jeśli prowadzisz blog firmowy. Umieszczane linki do wpisów w Google+ bardzo dobrze wpływają na pozycjonowanie strony.
- Nowoczesna prezentacja firmy – w dobie Internetu firmy chcące zaprezentować swoją ofertę jak największej liczbie klientów nie muszą już wybierać się na targi. Wystarczy stworzyć prezentację, która zainteresuje odbiorców. Pamiętaj jednak, że w Internecie coś, co jest nudne, szybko umiera i znika w czeluściach. Postaw więc na np. świetnie zrealizowany film promocyjny. Wideo bardzo skutecznie przykuwa uwagę odbiorców i może być ważnym elementem wizerunkowym.
- Chwal się – ale nie przechwalaj! Chodzi o to, aby Twoja firma miała solidne zaplecze w postaci potwierdzonych realizacji czy referencji od klientów. Pamiętaj, że w Internecie można napisać wszystko i podać się za każdego, dlatego mnóstwo klientów nie ufa sloganom i pustym frazesom zamieszczanym na stronach www firm. Swoje słowa potwierdzaj więc faktami – idealne będą opinie klientów, skany referencji czy przykłady firm, dla których pracowałeś. Wszystko, co uwiarygadnia Twoją ofertę, pozytywnie wpływa na wizerunek i profesjonalizm firmy.
Budowanie wizerunku w sieci wydaje się być zadaniem bardzo łatwym. Nic bardziej mylnego. Będziesz korzystać z tych samych narzędzi, po które wcześniej sięgnęła Twoja konkurencja. Musisz więc bardziej się postarać, aby wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści dla swojego biznesu.
Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski