Data wpisu: 01.12.2020

5 drobnych błędów, przez które Twój biznes wygląda niepoważnie

Budując biznes nie możesz zapominać o marce, czyli – w dużym uproszczeniu – wizerunku firmy. To od niego w dużej mierze zależy, jak klienci będą traktować Twoją ofertę, czy w ogóle zaczną ją rozważać i ostatecznie się na nią zdecydują. Stworzenie profesjonalnego, zaufanego wizerunku daje ogromny handicap w każdej branży, ale osiągnięcie takiego statusu nie jest wcale takie proste. Zwłaszcza, gdy popełnia się drobne, z pozoru banalne błędy. To przez nie Twój biznes wygląda niepoważnie, dlatego musisz je jak najszybciej usunąć.

Strona internetowa w dziwnej domenie

Zakładamy, że masz już firmową stronę internetową, ale czy aby na pewno wpływa ona na profesjonalizację wizerunku Twojego biznesu? Jeśli dla oszczędności umieściłeś ją pod dziwnie brzmiącą domeną, której rozszerzenie sugeruje skorzystanie z darmowej usługi (np. gazeta.pl), to w oczach klientów taki biznes zawsze będzie niepoważny i niewiarygodny.

Komunikacja z prywatnego adresu mailowego

Mamy tutaj do czynienia z analogiczną sytuacją, jak w przypadku strony internetowej w darmowej domenie. Trudno podejrzewać o profesjonalizm kogoś, kto wysyła do klientów maile z prywatnego adresu mailowego. Sugeruje to, że albo nie stać go na usługę hostingową, albo jest raczej freelancerem, a nie poważnym przedsiębiorcą. Zastanów się, czy sam skorzystałbyś z oferty kogoś, kto wysłałby Ci ją z adresu np. romek.atomek@wp.pl.

Brak cennika

Od lat trwa spór o to, czy firmy powinny publikować cenniki na swoich stronach internetowych. My obstajemy na stanowisku, że tak. Nawet jeśli świadczysz usługi wyceniane indywidualnie, to powinieneś przynajmniej podać rząd wielkości.

Umieszczenie cennika na stronie www jest zabiegiem czysto psychologicznym – świadczy to o tym, że firma jest świadoma swojej wartości, potrafi określić koszt swojej pracy, a więc najprawdopodobniej mamy tutaj do czynienia z profesjonalistami. Adnotacja w stylu „każdy projekt wyceniamy indywidualnie” sama w sobie sugeruje brak zdecydowania i freelancerski charakter działalności.

Amatorska identyfikacja wizualna

Zanim jeszcze zamienisz słowo z klientem czy wymienisz z nim kilka maili, najpierw oceni on profesjonalizm Twojej działalności przez pryzmat wyglądu elementów graficznych identyfikujących markę – przede wszystkim logotypu. Weźmie pod uwagę również nazwę marki, wygląd strony internetowej, kolorystykę etc. Jeśli te elementy prezentują się amatorsko, to nic już nie zatrze złego wrażenia i bardzo trudno będzie Ci przekonać klienta, że jednak ma do czynienia z profesjonalistami.

Tylko jedna forma kontaktu

Umożliwienie kontaktu wyłącznie przez adres mailowy czy numer telefonu na kartę jest fatalnym pomysłem. To od razu budzi niepokój u potencjalnego klienta, który podświadomie zacznie podejrzewać, że trafił na jakąś wydmuszkę i najpewniej nie podejmie ryzyka. Pamiętaj więc, aby zawsze udostępnić co najmniej dwie formy kontaktu, w tym dwa numery telefonów (nawet jeśli prowadzisz firmę samodzielnie).


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry