Jak każdy przedsiębiorca szukasz coraz to nowszych sposobów na dotarcie do klientów i zwiększenie sprzedaży. W tej pogoni często zapominamy o klasycznych, a wciąż bardzo skutecznych technikach. Jedną z nich jest rekomendacja. Czy wiesz, że aż 80 procent konsumentów kieruje się opiniami innych przy podejmowaniu decyzji zakupowych? Dlaczego więc tego nie wykorzystać?
Świetną propozycją dla Ciebie jest marketing rekomendacji, który – w dużym uproszczeniu – polega na polecaniu klientom usług partnerskich firm i liczeniu na ich wzajemność. Poznaj najważniejsze argumenty przemawiające za tą strategią.
To bardzo prosta zależność, na której bazuje marketing rekomendacji. Do wdrożenia tej strategii niezbędne jest posiadanie partnerów, czyli innych firm, które będą z wzajemnością polecać Twoje usługi. Najłatwiej jest ich pozyskać poprzez dołączenie do naszej grupy biznesowej - sprawdź, na czym to polega.
Dzięki marketingowi rekomendacji możesz rozwiązywać problemy Twoich klientów. Nie chodzi tutaj wcale o „wciskanie” im usług partnerskich firm, tym bardziej za prowizję. Celem jest to, abyś był w stanie obsługiwać klientów kompleksowo, zwiększając ich poziom satysfakcji ze współpracy z Twoją firmą.
Jeśli wiesz, że klient szuka jakiejś usługi, której sam nie oferujesz, to poleć partnera z grupy biznesowej. Możesz liczyć na dokładnie to samo ze strony pozostałych członków grupy.
Żadna firma nie jest w stanie zaoferować klientom każdej możliwej usługi – dzięki temu istnieje coś takiego jak konkurencja. W przypadku marketingu rekomendacji celem nie jest jednak to, aby członkowie grupy biznesowej wchodzili sobie w drogę, ale by wzajemnie się uzupełniali, tym samym mogąc zaoferować klientom np. usługi pakietowe.
Marketing rekomendacji jest bardzo wygodną strategią, ponieważ nie wymaga praktycznie żadnych inwestycji ani nadmiernego zaangażowania po stronie przedsiębiorcy. Możesz poprzestać na rekomendacji pasywnej, czyli tylko powiadomić klientów o dołączeniu do grupy biznesowej (klienci sami sprawdzą usługi pozostałych członków i być może z nich skorzystają).
Możesz oczywiście wykazać się większą aktywnością i – analizując potrzeby klientów – proponować im usługi partnerów lub sprzedawać je w pakiecie, pełniąc funkcję pośrednika. Korzyścią dla Ciebie będzie zyskanie lojalnego klienta, który nie będzie już musiał szukać innych usługodawców.
Zainteresowaliśmy Cię ideą marketingu rekomendacji? W takim razie koniecznie przeczytaj wkrótce inne artykuły w naszych poradnikach poświęcone temu zagadnieniu, z których dowiesz się m.in., jak zacząć korzystać z rekomendacji.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.