Referencje od zawsze były najważniejszym potwierdzeniem rzetelności i wysokiej jakości przedsiębiorstwa. Dziś coraz mniej firm zbiera je w formie papierowej – jest to nie tylko niewygodne, ale też czasochłonne. W dodatku takie referencje bardzo trudno jest zaprezentować klientowi, który jeszcze nie nawiązał bezpośredniego kontaktu z firmą, czyli np. dopiero znalazł ją w sieci i zajrzał na jej stronę internetową. Nie oznacza to, że powinieneś całkowicie zaniechać zbierania referencji. Powinieneś jednak robić to w nowoczesny i efektywny sposób. Oto nasze propozycje.
Jeśli jeszcze nie masz takiej wizytówki, to powinieneś jak najszybciej ją założyć. Jest to zupełnie darmowe, poradzisz sobie z tym samodzielnie lub za niewielką opłatą możesz zlecić to agencji marketingowej. Pamiętaj, że za samo dodanie wizytówki się nie płaci!
Po co Ci taka wizytówka? Świetnie nadaje się ona do zbierania referencji w nowoczesny i atrakcyjny dla przyszłych klientów sposób, czyli w formie opinii – wyrażanych liczbą gwiazdek oraz słownie. Wizytówka Google stała się najważniejszym źródłem opinii o firmie, w praktyce zastępując przebrzmiały już model zbierania papierowych referencji.
Jeśli masz już jakieś opinie klientów, na przykład wyrażone w formie referencji, to wybierz z nich te najatrakcyjniejsze oraz pochodzące od przedstawicieli znanych marek, a następnie przedstaw je na stronie internetowej. Robimy to przy pomocy tzw. testymoniali, czyli krótkich cytatów z opinii dotychczasowych klientów, które mogą stanowić jeden z elementów strony głównej.
Masz profil marki na Facebooku? Dlaczego więc jeszcze nie zbierasz na nim opinii klientów? To świetna alternatywa dla papierowych referencji, która ma tę zaletę, że jest bardzo łatwo dostępna dla przyszłych klientów. Wystawienie opinii zajmuje dosłownie chwilę, a im jest ich więcej, tym lepiej oceniany i pozycjonowany będzie profil Twojej marki na Facebooku.
Rada
Warto również zachęcać osoby odwiedzające profil do opiniowania treści publikowanych przez firmę – pozytywne reakcje i duża liczba interakcji uwiarygadniają wizerunek marki przedsiębiorstwa.
Pod każdym opisem produktu lub usługi – czy to na stronie firmowej czy w sklepie online – warto umieszczać PRAWDZIWE opinie klientów, którzy już skorzystali z tej oferty. Jest to element stymulujący do zakupu, a przy tym uwiarygadniający ofertę przedsiębiorstwa – robi to o wiele skuteczniej niż papierowe referencje, których przecież nikt dziś już nie czyta.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.