Data wpisu: 29.06.2021

Negatywne opinie o firmie na GoWork – jak sobie z tym poradzić?

GoWork jest największym portalem opinii o pracodawcach. Można mieć jednak daleko idące zastrzeżenia co do jego rzetelności. Administrator portalu w żaden sposób nie weryfikuje, czy dodana opinia jest prawdziwa i rzeczywiście pochodzi od pracownika. Stąd mnóstwo firm boryka się z problemem wręcz wylewającego się na nie hejtu, który może być efektem działań nieuczciwej konkurencji. Co zatem powinieneś zrobić, gdy znajdziesz negatywne opinie o firmie na GoWork?

Kontakt z administracją portalu

Jeśli uważasz, że dana opinia jest krzywdząca lub wręcz zmyślona, to w pierwszej kolejności skontaktuj się z administratorem GoWork i złóż wniosek o jej usunięcie lub przynajmniej zmoderowanie. Musisz jednak wiedzieć, że ten sposób zadziała tylko wtedy, gdy opinia jest obraźliwa, narusza czyjeś dobra osobiste lub zawiera wulgaryzmy.

Pamiętaj!

Administrator niekoniecznie usunie całą opinię – bardziej prawdopodobne jest to, że zmoderuje jej fragmenty, aby spełniała regulamin portalu.

Płatny profil pracodawcy

Zakładając taki profil (oczywiście płatny) zyskasz możliwość samodzielnego administrowania opiniami, czyli ich cenzurowania lub usuwania w całości. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie jest to remedium na wszystkie problemy, jakie spadły na firmę w związku z pojawieniem się negatywnych opinii na jej temat.

Ostatnie słowo zawsze należy do administratora portalu. Gdy ocenzurujesz lub usuniesz opinię, to takie działanie zostanie sprawdzone przez administratora. Może on uznać, że nie miałeś do tego podstaw i po prostu przywrócić ten komentarz. Będzie tak, jeśli nie łamie on postanowień regulaminu, a Ty nie przedstawisz niezbitych dowodów potwierdzających, że opinia jest nierzetelna czy zwyczajnie zmyślona.

Odpowiedz na opinię

To zdecydowanie najlepsza taktyka. Masz prawo udzielić odpowiedzi na zarzuty przedstawione przez rzekomego pracownika w komentarzu. Zrób to w sposób kulturalny, nie wdawaj się w żadną pyskówkę, ale poproś o np. dodatkowe informacje, które pozwolą Ci odnieść się do krytycznego głosu.

W ten sposób okażesz zainteresowanie opiniami o swojej firmie oraz zyskasz możliwość złagodzenia negatywnego wydźwięku wypowiedzi. Jeśli natomiast masz pewność, że autorem opinii nie może być żaden z Twoich pracowników, tylko jest ona czynem nieuczciwej konkurencji, to będziesz mógł łatwo zdemaskować fałsz.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry