Podczas gdy w wielu krajach, również w Polsce, trwa dyskusja nad skróceniem tygodnia pracy do zaledwie 4 dni, wielu przedsiębiorców de facto ma aż 6 dni roboczych. Tym szóstym jest sobota, którą niejeden właściciel małej firmy poświęca na wykonanie zadań, na które brakuje mu czasu w ciągu tygodnia. Przykłady omawiamy w naszym poradniku.
Sobota to dobry moment na to, aby ze spokojem przejrzeć dokumenty nagromadzone w ciągu całego tygodnia i odpowiednio je uporządkować, na co często przedsiębiorcy nie mają czasu. Mogą to być dokumenty pracownicze, umowy, briefy, dokumenty sprzedażowe i zakupowe, różnego rodzaju dokumenty księgowe etc. W sobotę można to wszystko zeskanować i przypisać do odpowiednich katalogów.
Wielu przedsiębiorców właśnie w sobotę poświęca czas na wystawienie faktur swoim kontrahentom. Teoretycznie nie jest to zbyt czasochłonna czynność, ale jeśli przedsiębiorca odpowiada w swojej firmie za wszystko, to nawet na to może my brakować czasu w ciągu tygodnia.
Analogiczna sytuacja jak z wystawianiem faktur: w sobotę można po kolei opłacić dokumenty otrzymane od kontrahentów, eliminując tym samym ryzyko, że jakaś faktura zaginie, zapomnimy o niej itd.
W sobotę, gdy przedsiębiorca nie jest bombardowany telefonami i mailami, można o wiele łatwiej skupić się na opracowywaniu planu działania na następny tydzień, co z kolei docenisz w poniedziałkowy poranek – będzie znacznie mniej stresujący.
Jeśli to sam przedsiębiorca odpowiada za robienie zakupów do firmy, na przykład kawy, herbaty, papieru do drukarki, różnych przyborów biurowych itd., to sobota idealnie się do tego nadaje – jest dniem spokojniejszym, a zakupy firmowe można też łatwo połączyć z tymi domowymi.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.