Każda marka powinna mieć własną tożsamość, dzięki której odróżni się od konkurencji. Decydują o tym nie tylko te podstawowe elementy, jak nazwa firmy czy logo, ale także slogan marki. Ten ostatni jest szczególnie skuteczny w komunikowaniu filozofii, misji czy po prostu unikalności oferty przedsiębiorstwa, o czym więcej przeczytasz w naszym poradniku.
Slogan to krótka, łatwa do zapamiętania sentencja, która wyróżnia markę na rynku. Powinno to być dobrze brzmiące hasło, z którym marka będzie nieomylnie kojarzona przez klientów. Slogan to kwintesencja wartości marki – przemyca to, co marka chce przekazać swoim klientom, podkreślając swoją wyjątkowość.
W historii reklamy czy szerzej marketingu było i wciąż jest wiele niezapomnianych sloganów, by wymienić tylko „Just do It” marki Nike, „Think different” marki Apple czy z polskiego podwórka „No to Frugo” popularnej marki napojów owocowych.
Dobry slogan nie tylko przekazuje i podkreśla tożsamość marki, ale też buduje emocjonalną więź z jej klientami. Slogan ma wywoływać określone emocje, najczęściej pozytywne, co skutkuje tym, że marka zaczyna być kojarzona z wartościami istotnymi dla jej odbiorców, takimi jak aktywność fizyczna, rodzina, bezpieczeństwo, przyjemność etc.
Opracowanie sloganu marki to nie taka prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać. Nieprzypadkowo przedsiębiorstwa inwestują spore środki w usługi zawodowych copywriterów, czyli specjalistów od namingu i wymyślania chwytliwych haseł.
Dobry slogan musi być krótki, nacechowany emocjonalnie, precyzyjny, unikalny oraz perfekcyjnie dopasowany od charakteru marki. Oczywiście powinny za nim stać twarde fakty, czyli użyte hasło musi mieć potwierdzenie w ofercie marki czy jej podejściu do obsługi klienta (nie wprowadzamy w błąd).
Świetny slogan będzie stanowić trzon wizerunku marki, dlatego nie warto z niego rezygnować i oszczędzać na jego opracowaniu.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.