Data wpisu: 03.11.2023

Jak skutecznie negocjować ceny usług marketingowych?

W niepewnych czasach firmy szukają różnych sposobów na ograniczenie kosztów stałych. Zwykle jednym z pierwszych obszarów, w którym szuka się oszczędności, jest marketing. Nie trzeba jednak wcale rezygnować z profesjonalnych usług marketingowych. Na początek warto negocjować ich ceny ze sprawdzonymi, rekomendowanymi agencjami. Jak robić to skutecznie? Oto kilka wskazówek.

Wskaż taką usługę, którą konkurencja oferuje taniej

Do negocjacji warto przystępować z solidnymi podstawami. Trudno przecież byłoby oczekiwać, że agencja marketingowa obniży cenę usługi, która już dziś jest najtańsza na rynku. Zacznij więc od porównania stawek oczekiwanych przez agencje o porównywalnej renomie, stażu rynkowym i poziomie obsługi.

Jeśli rzeczywiście znajdziesz identyczną usługę świadczoną taniej, to prześlij link do oferty agencji, z którą chcesz nawiązać współpracę i poproś o wyrównanie tej propozycji. Być może agencja zgodzi się nieco zejść z ceny.

Kup usługi w pakiecie

Niezawodnym sposobem na wynegocjowanie korzystniejszej ceny pojedynczej usługi marketingowej jest zakup usług w pakiecie. Ma to również uzasadnienie logiczne: jeśli np. planujesz zamówić nową stronę internetową, to i tak będą Ci potrzebne teksty (copywriting), a może także usługi studia graficznego (kompletna identyfikacja wizualna).

Kupując usługi marketingowe w jednej agencji masz silną kartę przetargową w negocjacjach cenowych.

Zostań stałym klientem

Stały klient to nie tylko ten, który regularnie zleca realizację dużych projektów, ale też decydujący się na ciągłą obsługę marketingową w okresie np. 2-3 lat. Przykładem może być zlecenie agencji prowadzenia firmowego bloga, profili w mediach społecznościowych czy prowadzenie kampanii pozycjonowania. Zawierając długą umowę możesz skutecznie negocjować niższą cenę usługi.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry