W niepewnych czasach firmy szukają różnych sposobów na ograniczenie kosztów stałych. Zwykle jednym z pierwszych obszarów, w którym szuka się oszczędności, jest marketing. Nie trzeba jednak wcale rezygnować z profesjonalnych usług marketingowych. Na początek warto negocjować ich ceny ze sprawdzonymi, rekomendowanymi agencjami. Jak robić to skutecznie? Oto kilka wskazówek.
Do negocjacji warto przystępować z solidnymi podstawami. Trudno przecież byłoby oczekiwać, że agencja marketingowa obniży cenę usługi, która już dziś jest najtańsza na rynku. Zacznij więc od porównania stawek oczekiwanych przez agencje o porównywalnej renomie, stażu rynkowym i poziomie obsługi.
Jeśli rzeczywiście znajdziesz identyczną usługę świadczoną taniej, to prześlij link do oferty agencji, z którą chcesz nawiązać współpracę i poproś o wyrównanie tej propozycji. Być może agencja zgodzi się nieco zejść z ceny.
Niezawodnym sposobem na wynegocjowanie korzystniejszej ceny pojedynczej usługi marketingowej jest zakup usług w pakiecie. Ma to również uzasadnienie logiczne: jeśli np. planujesz zamówić nową stronę internetową, to i tak będą Ci potrzebne teksty (copywriting), a może także usługi studia graficznego (kompletna identyfikacja wizualna).
Kupując usługi marketingowe w jednej agencji masz silną kartę przetargową w negocjacjach cenowych.
Stały klient to nie tylko ten, który regularnie zleca realizację dużych projektów, ale też decydujący się na ciągłą obsługę marketingową w okresie np. 2-3 lat. Przykładem może być zlecenie agencji prowadzenia firmowego bloga, profili w mediach społecznościowych czy prowadzenie kampanii pozycjonowania. Zawierając długą umowę możesz skutecznie negocjować niższą cenę usługi.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.