Kluczowe wskaźniki efektywności czyli KPI - Key Performance Indicators) to jeden z najważniejszych terminów, z jakim należy się zapoznać na początku inwestycji w marketing firmy. W dobie e-marketingu praktycznie wszystko można zmierzyć, czyli sprawdzić, czy kampania działa i przynosi oczekiwane rezultaty. Wystarczy tylko z tego korzystać. Oczywiście istnieje szereg indykatorów, które różnią się między innymi metodą oceny efektywności reklamy. Najważniejsze z nich krótko omawiamy w naszym poradniku.
CTR (Click-Through Rate)
Ten wskaźnik informuje nas o tym, jaki procent użytkowników kliknął w reklamę po jej wyświetleniu. CTR pokazuje zatem, czy reklama faktycznie przyciąga uwagę odbiorców i zachęca do zapoznania się ze szczegółami oferty.
CPC (Cost Per Click)
CPC to średni koszt, jaki ponosimy za każde kliknięcie w reklamę. Jest to zatem indykator bezpośrednio związanych z budżetem reklamowym. Im niższe CPC, tym tańsza jest kampania, co dobrze świadczy o jej zoptymalizowaniu pod względem kosztów.
CPA (Cost Per Acquisition)
To również popularny indykator, który informuje nas o średnim koszcie pozyskania nowego klienta. Jest to bardzo ważny wskaźnik, dzięki któremu możemy ocenić rzeczywiste koszty kampanii reklamowej w odniesieniu do zysków, jakie przynosi.
CPM (Cost Per Mille)
Jest to wskaźnik często stosowany w przypadku kampanii Google Ads. CPM informuje o tym, jaki koszt ponosi firma za 1000 wyświetleń reklamy. Dzięki temu wiemy, ile kosztuje nas dotarcie z przekazem reklamowym do stosunkowo dużej liczby osób.
Konwersja
Mianem konwersji określamy każdą akcję wykonaną przez odbiorcę marketingu, która jest oczekiwana przez przedsiębiorstwo – może to być np. zakup w sklepie internetowym, wysłanie formularza kontaktowego czy zapisanie się na newsletter. Wysoka konwersja świadczy o dobrze zaprojektowanej kampanii lub stronie internetowej.
Bounce Rate
Nazywany współczynnikiem odrzuceń. Jest to indykator, który podaje, jaki procent użytkowników opuścił stronę internetową zaraz po kliknięciu w reklamę, bez żadnej interakcji. Wysoki Bounce Rate to zła informacja – świadczy to o tym, że kampania jest nieskuteczna, skierowana do nieodpowiedniej grupy odbiorców lub też problemy występują na stronie docelowej (nieatrakcyjna treść, wolne ładowanie, błędy techniczne etc.).
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.