Gadżety reklamowe to stanowią jeden z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej. Nawet takie drobiazgi, jak kubki, długopisy, torby, powerbanki czy notesy z logo firmy mogą wywołać pozytywne skojarzenia z promowaną marką i ułatwić jej zapamiętanie potencjalnym klientom. Budowanie rozpoznawalności marki nie jest jednak możliwe bez znakowania gadżetów reklamowych, czyli trwałego naniesienia elementów identyfikacji wizualnej. Popularnym metodom znakowania bliżej przyglądamy się w naszym artykule.
Tampodruk jest też określany jako technika nadruku pośredniego. W tej metodzie chodzi o to, aby przenieść projekt graficzny na gadżet reklamowy za pomocą silikonowego stempla. Tamodruk świetnie sprawdza się na niewielkich powierzchniach i do znakowania gadżetów o nieregularnych kształtach, jak np. długopisy czy breloki. Ta metoda jest szczególnie ekonomiczna przy większych nakładach gadżetów.
Metoda polegająca na przeciskaniu farby przez specjalną siatkę, co pozwala przenieść projekt na powierzchnię przedmiotu. Sitodruk najlepiej sprawdza się do znakowania tkanin, jak na przykład torby bawełniane, odzież reklamowa, parasolki etc. Gwarantuje dobrą trwałość znakowania, ale nie sprawdza się na mniejszych gadżetach.
Szybko zyskująca na popularności technika znakowania, która polega na wycinaniu wzoru w powierzchni materiału przy pomocy lasera. Najczęściej wykorzystuje się ją do znakowania gadżetów z metalu, drewna czy szkła. Gwarantuje bardzo elegancki i trwały efekt.
Technologia druku cyfrowego pozwala na wykonywanie pełnokolorowych nadruków na gadżetach reklamowych, co przekłada się na świetną estetykę, a przy tym wysoką trwałość znakowania. Tę metodę można wykorzystywać na gadżetach z tworzywa sztucznego, drewna, metalu czy szkła.
Metoda stosowana przede wszystkim do znakowania tekstyliów, zwłaszcza czapek, koszulek, bluz i innej odzieży reklamowej. Polega na wyszywaniu projektu nicią, nad czym czuwa komputer.
Ta metoda polega na wgrzewaniu nadruku w powierzchnię gadżetu. Wymaga bardzo wysokiej temperatury i ciśnienia. Idealnie sprawdza się do znakowania kubków, koszulek poliestrowych czy smyczy reklamowych.
Przy wyborze konkretnej techniki znakowania gadżetów reklamowych należy uwzględnić takie kwestie, jak: materiał, kształt gadżetu (przykładowo: grawer słabo sprawdza się na plastiku, a sitodruk na gadżetach o obłych kształtach), budżet (najtańszy jest tampodruk, najdroższy zwykle grawer) oraz oczekiwaną trwałość znakowania (tutaj bezkonkurencyjne jest grawerowanie laserowe).
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.