Data wpisu: 22.05.2025

Znakowanie gadżetów reklamowych – sprawdzony sposób na wyróżnienie swojej marki

Gadżety reklamowe to stanowią jeden z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej. Nawet takie drobiazgi, jak kubki, długopisy, torby, powerbanki czy notesy z logo firmy mogą wywołać pozytywne skojarzenia z promowaną marką i ułatwić jej zapamiętanie potencjalnym klientom. Budowanie rozpoznawalności marki nie jest jednak możliwe bez znakowania gadżetów reklamowych, czyli trwałego naniesienia elementów identyfikacji wizualnej. Popularnym metodom znakowania bliżej przyglądamy się w naszym artykule.

Tampodruk

Tampodruk jest też określany jako technika nadruku pośredniego. W tej metodzie chodzi o to, aby przenieść projekt graficzny na gadżet reklamowy za pomocą silikonowego stempla. Tamodruk świetnie sprawdza się na niewielkich powierzchniach i do znakowania gadżetów o nieregularnych kształtach, jak np. długopisy czy breloki. Ta metoda jest szczególnie ekonomiczna przy większych nakładach gadżetów.

Sitodruk

Metoda polegająca na przeciskaniu farby przez specjalną siatkę, co pozwala przenieść projekt na powierzchnię przedmiotu. Sitodruk najlepiej sprawdza się do znakowania tkanin, jak na przykład torby bawełniane, odzież reklamowa, parasolki etc. Gwarantuje dobrą trwałość znakowania, ale nie sprawdza się na mniejszych gadżetach.

Grawerowanie laserowe

Szybko zyskująca na popularności technika znakowania, która polega na wycinaniu wzoru w powierzchni materiału przy pomocy lasera. Najczęściej wykorzystuje się ją do znakowania gadżetów z metalu, drewna czy szkła. Gwarantuje bardzo elegancki i trwały efekt.

Nadruk UV

Technologia druku cyfrowego pozwala na wykonywanie pełnokolorowych nadruków na gadżetach reklamowych, co przekłada się na świetną estetykę, a przy tym wysoką trwałość znakowania. Tę metodę można wykorzystywać na gadżetach z tworzywa sztucznego, drewna, metalu czy szkła.

Haft komputerowy

Metoda stosowana przede wszystkim do znakowania tekstyliów, zwłaszcza czapek, koszulek, bluz i innej odzieży reklamowej. Polega na wyszywaniu projektu nicią, nad czym czuwa komputer.

Nadruk termotransferowy (sublimacja)

Ta metoda polega na wgrzewaniu nadruku w powierzchnię gadżetu. Wymaga bardzo wysokiej temperatury i ciśnienia. Idealnie sprawdza się do znakowania kubków, koszulek poliestrowych czy smyczy reklamowych.

Przy wyborze konkretnej techniki znakowania gadżetów reklamowych należy uwzględnić takie kwestie, jak: materiał, kształt gadżetu (przykładowo: grawer słabo sprawdza się na plastiku, a sitodruk na gadżetach o obłych kształtach), budżet (najtańszy jest tampodruk, najdroższy zwykle grawer) oraz oczekiwaną trwałość znakowania (tutaj bezkonkurencyjne jest grawerowanie laserowe).


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry