Data wpisu: 14.11.2016

Dobry system sprzedaży biletów online – 5 cech, które powinien posiadać

W Internecie można dziś kupić praktycznie wszystko, z czego bardzo chętnie korzystamy. Dotyczy to także wszelkiego rodzaju biletów. Internauta bez wychodzenia z domu czy biura może zarezerwować bilet na koncert, mecz, pociąg, samolot, do muzeum, teatru, kina itd. Instytucje, które nie oferują sprzedaży biletów online, bardzo na tym tracą i wkrótce nie będą miały czego szukać w swojej branży. Liczy się jednak nie tylko sam fakt posiadania systemu sprzedaży, ale też jego jakość, która przekłada się na wygodę dla użytkowników. Wymieniamy 5 cech dobrego systemu sprzedaży biletów online.

  1. Przejrzystość – to bardzo szerokie pojęcie, które można sprowadzić do jednego: każdy, nawet mało doświadczony użytkownik Internetu, musi poradzić sobie z obsługą systemu. Konieczne są więc czytelne pola do wypełnienia, wskazówki ze strony systemu, rozwijane bloki tematyczne i jak najmniej zadań do wykonania.
     
  2. Szybkość – nie chodzi tutaj o samą szybkość działania systemu (bo to zależy także od budowy strony i jakości serwerów), ale o to, w jakim czasie użytkownik może zakończyć cały proces rezerwacji biletów. Przyjmuje się, że nie powinno mu to zająć więcej niż 10 minut, co i tak dla wielu jest zbyt długim czasem. W tych 10 minutach mieści się również etap opłacenia zamówienia.
     
  3. Moduł płatności – jest absolutnie niezbędny, ponieważ użytkownik po to korzysta z możliwości zakupu biletów online, aby móc załatwić wszystko w ramach jednej aktywności. Mało komu chce się składać zamówienie, aby później musieć logować się do banku, wypełniać poszczególne pola i czekać na zaksięgowanie płatności. System powinien więc być połączony z usługą płatności internetowych, np. Dotpay czy PayU. Mile widziane jest udostępnienie płatności kartą kredytową czy kontem PayPal.
     
  4. Bezpieczeństwo – to w dzisiejszych czasach zupełna oczywistość, ale warto o tym wspomnieć. System sprzedaży biletów online musi bazować na porządnym certyfikacie bezpieczeństwa, który gwarantuje użytkownikom, że ich dane nie zostaną przechwycone. Jest to kwestia odpowiedzialności za klientów i jeden z fundamentów profesjonalnego wizerunku strony umożliwiającej dokonanie płatności online.
     
  5. Moduł drukowania biletu – bardzo praktyczne rozwiązanie, które jest lubiane przez użytkowników tego typu systemów. Owszem, bilety można po prostu przesłać na maila lub na telefon, ale warto dodatkowo umożliwić ich wydrukowanie. Jest to końcowy etap dokonywania rezerwacji – po zaksięgowaniu płatności w systemie użytkownik otrzymuje propozycję automatycznego wydrukowania blankietu. Dzięki temu oszczędza na przesyłce i ma komfort związany z „fizycznym” posiadaniem biletów w ręku.
     

Sprzedaż biletów online będzie mieć coraz większe znaczenie – prawdopodobnie za kilkanaście lat zapomnimy, że kiedyś funkcjonowało coś takiego, jak kasy biletowe. Warto się na to wcześniej przygotować i już dziś udostępnić swoim klientom wygodne narzędzie dokonywania rezerwacji przez Internet.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry