Data wpisu: 19.03.2021

Jak system CRM realnie ułatwia prowadzenie biznesu?

Systemy CRM są zaliczane do kategorii niezbędnego oprogramowania w nowoczesnym biznesie. Nie wszystkie firmy korzystają z takiego rozwiązania, nie zdając sobie sprawy, jak wiele przez to tracą. W naszym poradniku wyjaśniamy, w jaki sposób system CRM realnie ułatwia prowadzenie biznesu i poprawia jego konkurencyjność.

Pełna wiedza na temat klientów

System CRM w głównej mierze służy poprawieniu obsługi klienta. To ogromna baza danych o kupujących, dzięki której można m.in. posegregować ich na tych, którzy przynoszą firmie największe przychody oraz tych, których obsługa nie powinna przesadnie angażować pracowników. Dzięki systemowi CRM możemy na bieżąco analizować potrzeby klientów i tym samym perfekcyjnie dopasowywać do nich nasze usługi czy produkty.

Szybsza i wygodniejsza obsługa klienta

Dobrze skonstruowany system CRM posiada szereg funkcji, które idealnie sprawdzają się w codziennej obsłudze klienta, znacząco ją usprawniając. To między innymi wirtualne biuro obsługi, mailing czy system pomocowy, który pozwala skrócić dystans między klientem a firmą oraz przyspieszyć np. realizację reklamacji czy zwrotu towaru. Ma to również pozytywny wpływ na pracę firmy, odciążając pracowników, którzy mają stały dostęp do wszystkich szczegółów zamówienia i mogą się nimi łatwo wymieniać wewnątrz przedsiębiorstwa.

Lepsza organizacja pracy

System CRM przydaje się nie tylko na poziomie obsługi klienta. To narzędzie, dzięki któremu dużo łatwiej jest wprowadzić w firmie wysoką kulturę organizacyjną i tym samym zwiększyć efektywność pracy. W ramach systemu do dyspozycji pracowników i przełożonych mogą być takie rozwiązania, jak listy zadań, kalendarze, moduły obsługi zleceń, przypomnienia, automatyczne tworzenie dokumentów sprzedażowych oraz przesyłanie ich do zaksięgowania. Dobry system pozwala również programować i zarządzać kampaniami marketingowymi oraz analizować ich skuteczność.

Sprawniejsza obsługa sprzedaży

System CRM może być najważniejszym narzędziem pracy handlowców, ponieważ z jego poziomu jesteśmy w stanie zarządzać wszystkimi etapami sprzedaży: od przyjęcia zamówienia, przez zmianę jego statusu, aż po ostateczne rozliczenie. Dane zgromadzone w systemie posłużą do automatyzacji procesu obsługi klienta, co m.in. znacząco skraca czas potrzeby na wystawienie dokumentów sprzedażowych oraz ich zaksięgowanie.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry