Jeśli któreś z Was dokonuje jeszcze rezerwacji hotelu przez telefon lub osobiście, to bez wątpienia możecie się uznać za osoby wyjątkowe. Dziś zdecydowana większość rezerwacji składana jest drogą elektroniczną. Najbardziej dynamicznie rośnie rynek portali rezerwacyjnych. Nie ma się czemu dziwić, w końcu jest to rozwiązania najwygodniejsze dla klientów. Hotele pozostające poza siecią rezerwacji online czeka smutna przyszłość i po prostu zniknięcie z rynku.
Od kilku lat obserwujemy znaczny wzrost rynku usług polegających na rezerwowaniu hoteli przez Internet. Dotyczy to zresztą nie tylko hoteli, ale także innych składników branży turystycznej: biletów lotniczych i kolejowych oraz autobusowych, całych pakietów wakacyjnych, konferencji. Ogromną karierę robią wszelkiej maści porównywarki cen oraz portale rezerwacyjne. Dzięki nim możemy w ciągu kilkunastu sekund zapoznać się z całą rynkową ofertą i wybrać tę, która najlepiej odpowiada nam pod względem cenowym i jakościowym.
Hotele i sprzedawcy usług turystycznych nie są jednak skazani wyłącznie na dyktat portali. Same także mogą sięgnąć po własne, dedykowane narzędzia rezerwacyjne. Taka inwestycja bardzo się opłaca, bo dzięki wdrożeniu systemy od razu zyskujemy znacznie większy zasięg. Oferta trafia do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, którzy nie wyobrażają już sobie rezerwacji czegokolwiek poza siecią.
Co więcej, rośnie grupa konsumentów zorientowanych wyłącznie na dokonywanie rezerwacji za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Można stwierdzić z dużą dozą pewności, że to oni wkrótce staną się największym odbiorcą dla firm z branży turystycznej.
Aby wdrożony przez hotel system rezerwacyjny faktycznie pomógł mu w zwiększeniu zasięgu i zdobyciu nowej generacji klientów, powinien on być zbudowany ściśle według zasad, jakie obowiązują w tej specyficznej branży. Pamiętajmy, że rezerwacja hotelu ma być realną alternatywą dla dokonywania jej przez telefon lub osobiście, a nawet mailowo. Będzie nią tylko wówczas, gdy spełnimy trzy warunki:
Dobry system rezerwacyjny musi być zatem intuicyjny, łatwy w obsłudze i jak najlepiej prezentować ofertę. Warto zadbać o skuteczną nawigację, a więc zapewnić naszemu potencjalnemu klientowi jak najkrótszy czas dotarcia do narzędzi rezerwacyjnych. On nie chce szukać informacji i historii hotelu i jego zasługach – interesuje go cena pokoju, zawarte w niej świadczenia oraz dostępność w danym terminie.
Klient, który otrzyma proste narzędzie rezerwacyjne, a dodatkowo będzie mógł obejrzeć sobie zdjęcia pokoju i poczytać opinie o obiekcie, dużo łatwiej zdecyduje się przejść do właściwej rezerwacji. Tu następuje kluczowy moment. Płatność. Hotel musi udostępniać możliwość dokonywania płatności internetowych lub przy użyciu karty kredytowej. Należy przy tym zadbać o najwyższy stopień bezpieczeństwa transakcji – w przeciwnym razie każda rozsądna osoba nie zdecyduje się na podanie swoich danych.
Zaawansowany system rezerwacyjny jest także bardzo pomocny dla samego hotelu. Dzięki niemu łatwiej zarządza się rezerwacjami, planuje obłożenie obiektu, rozlicza płatności. Docelowo to narzędzie może być również świetnym nośnikiem promocji. Jego prawidłowe zbudowanie i przede wszystkim wdrożenie jest niezbędne dla zwiększenia zasięgu hotelu w sieci, a w konsekwencji budowania jego marki.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.