Data wpisu: 14.12.2021

Co zrobić, żeby klienci Cię polecali? Niezawodne sposoby

Czy wiesz, że nieco ponad 80 proc. konsumentów ufa rekomendacjom rodziny i znajomych? To bardzo ważna informacja dla każdego przedsiębiorcy, który chce zwiększyć sprzedaż, a jednocześnie nie podnosić wydatków na reklamę. Zupełnie darmową formą promocji biznesu są właśnie rekomendacje, które mają jeszcze tę zaletę, że praktycznie gwarantują pozyskiwanie nowych klientów. Zgodzisz się więc, że warto się o nie postarać, prawda? Sprawdź zatem, co możesz zrobić już teraz, aby klienci polecali Twoją firmę swoim znajomym.

Zrób coś ekstra

Jeśli wykonujesz swoją pracę porządnie, to wiedz, że… to w żaden sposób nie wyróżnia Twojej marki i nie ułatwia jej zapamiętania. W Twojej branży na pewno jest mnóstwo rzetelnych firm, dlatego na rekomendację mogą liczyć tylko te, które rzeczywiście zaoferowały klientom coś ekstra.

Tym czymś może być np. zrealizowanie zamówienia przed czasem. Jak to zrobić? Nic prostszego: daj klientowi taki termin, który – jak wynika z Twojego doświadczenia – jest nieco zbyt odległy (ale do zaakceptowania przez klienta). Jeśli wiesz, że np. potrzebujesz jednego dnia na wykonanie pracy, to poinformuj klienta, że otrzyma zamówienie w ciągu 3 dni i dostarcz je po dwóch dniach. Klient będzie na tyle zadowolony, że prawdopodobnie poleci Twoje usługi swoim znajomym.

Zadbaj o dobrą komunikację z klientem

To, jak dobrze zrealizujesz zamówienie, ma oczywiście znaczenie dla każdego klienta. Nie mniej ważna jest jednak jakość samej obsługi. Znamy wiele firm, które są świetne w swoim fachu, ale nigdy nie polecilibyśmy ich usług z uwagi właśnie na nieprzyjemną, utrudnioną komunikację – późne odpowiadanie na maile, oschły język używany w mailach, brak elastyczności itd.

Jeśli wyróżnisz się na tym polu, to prawdopodobnie dasz swoim klientom powód, dla którego powinni polecać Twoje usługi swoim znajomym. Nie ma w tym żadnej filozofii: wystarczy mieć proklienckie nastawienie, uczciwie przygotowywać oferty i starać się sprostać oczekiwaniom klienta nie tylko na etapie realizacji, ale także bezpośredniej obsługi.

Daj konkretny powód, aby klient Cię polecił

Nie ma nic złego w tym, aby poprosić klienta o rekomendację. Wiedz jednak, że nawet jeśli 10 klientów od razu się zgodzi, to słowa dotrzymają może 2-3 osoby (statystycznie usługi firm rekomenduje mniej niż 30 proc. konsumentów). Jak to zmienić? Po prostu: odwdzięcz się za rekomendację.

Bardzo dobrze sprawdzają się tutaj różnego rodzaju akcje promocyjne, w ramach których można zaproponować np. 20 proc. rabatu dla polecającej osoby oraz jej znajomego. Pamiętaj, że formą polecenia może być nawet polubienie profilu marki na Facebooku czy udostepnienie linka do strony w swoich mediach społecznościowych – takie działania klientów można łatwo śledzić i odpowiednio nagradzać.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Przewiń do góry