Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz zdarzyło Ci się przygotować świetną, indywidualną ofertę dla klienta w PDF-ie? Wiesz, taką dopieszczoną, na papierze firmowym, z precyzyjną wyceną i terminem realizacji. Nie pamiętasz? W takim razie znamy już odpowiedź na pytanie, dlaczego ciągle ciułasz drobne zlecenia i nie możesz zrobić kroku na przód, czyli zacząć pozyskiwać znacznie lepszych, bogatszych klientów. Sprawdź, jaki wpływ na tę ogromną zmianę w życiu przedsiębiorcy ma właśnie tak niepozorny element, jakim jest indywidualna oferta w formie załącznika do maila.
Jeśli wydaje Ci się, że forma prezentacji oferty nie ma żadnego znaczenia, bo dla klientów i tak liczy się tylko najniższa cena, to… masz rację. Odnosi się to jednak wyłącznie do Twoich klientów. Tych samych, których masz już po dziurki w nosie i nie chcesz dla nich dłużej pracować.
Planując pozyskanie klientów z wyższej półki, z większymi budżetami i ciekawszymi zleceniami, musisz zmienić myślenie i zrozumieć prostą zasadę: poważne firmy chcą współpracować z poważnymi firmami, a nie amatorami. Wysyłając do prezesa dużej firmy ofertę, która składa się z kilku zdań w mailu lub przekazując ją ustnie podczas rozmowy telefonicznej, nie możesz liczyć na uwagę i zostaniesz od razu odrzucony. Sytuacja zmieni się dopiero, gdy przygotujesz naprawdę profesjonalnie wyglądającą ofertę w PDF-ie, która nie tylko poprawi wizerunek Twojej firmy, ale również będzie budzić zaufanie.
Oferta w PDF-ie ma tę przewagę nad kilkoma zdaniami zawartymi w mailu, że pozwala znacznie dokładniej omówić szczegóły. W jednym dokumencie możesz przedstawić nie tylko cenę i termin realizacji, ale również wyjaśnić, z czego ta propozycja wynika. Zyskujesz także miejsce, aby wstępnie zaprezentować swoją firmę, jej dokonania, doświadczenie. To wszystko wygląda profesjonalnie.
Wyobraź sobie teraz, że Twój potencjalny klient musi dokonać wyboru wykonawcy. W poważnych firmach takie decyzje nigdy nie są podejmowane jednoosobowe – omawia się je w szerszym gronie. Klient prezentuje więc swoim współpracownikom profesjonalnie przygotowaną ofertę w PDF-ie oraz wydruk maila od konkurencyjnej firmy. Jak myślisz, która opcji zrobi lepsze wrażenie na osobach decyzyjnych?
Duże firmy płacą więcej, ale jednocześnie muszą mieć 100% pewność, że rozumieją, na co przeznaczają dany budżet. Są skłonne wydać naprawdę spore pieniądze, o ile oferent przekona je, że ma to sens i przyniesie im korzyści. Nie da się tego zrobić w treści maila czy nawet podczas krótkiej rozmowy telefonicznej.
Profesjonalna oferta w PDF-ie daje tutaj znacznie większe pole do popisu. Możesz klarownie omówić poszczególne składniki oferty, wyjaśnić, dlaczego ma to kosztować tyle i trwać tak długo. Dzięki temu oferta jest przejrzysta i zostanie dobrze zrozumiana przez wszystkie osoby, które zapoznają się z jej treścią - a możesz mieć pewność, że w dużej firmie dokument trafi na co najmniej kilka biurek.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.