Data wpisu: 15.06.2021

Dlaczego przedsiębiorcy nie pozyskują NOWYCH klientów?

Choć może to brzmieć absurdalnie, to naprawdę nie brakuje firm, które nie próbują pozyskiwać nowych klientów. Z naszego doświadczenia wynika wręcz, że jest to dość powszechne podejście. Brak motywacji do zdobywania nowych klientów jest spowodowany kilkoma przyczynami, ale zawsze źródło problemu stanowi zła organizacja firmy i nieodpowiednie zarządzanie biznesem. Sprawdź więc, dlaczego przedsiębiorcy nie pozyskują nowych klientów (może to dotyczyć również Ciebie).

Brak czasu

To najczęstsza wymówka, która jest o tyle dziwna, że przecież pozyskiwanie klientów powinno być głównym zadaniem przedsiębiorcy. Skoro brakuje Ci na to czasu, to ewidentnie coś w Twojej firmie nie gra. I chyba nawet wiemy co – jesteś w niej pracownikiem, a nie szefem.

Brak czasu na pozyskiwanie nowych klientów oznacza, że musisz zatrudnić pracowników, aby zagwarantować sobie rozwój biznesu i nie harować od świtu do nocy, co w końcu doprowadzi do wypalenia i porażki.

Samozadowolenie

Wielu przedsiębiorców po uzyskaniu pewnego poziomu dochodów osiada na laurach i nie chce dalej rozwijać swoich firm. Można to oczywiście zrozumieć, bo przecież wszyscy chcemy w pewnym momencie zacząć konsumować owoce ciężkiej pracy i podjętego ryzyka. Z drugiej jednak strony brak rozwoju jest równoznaczny z tym, że pozycja Twojej firmy zacznie się osłabiać.

Zadaj sobie proste pytanie: co się stanie w momencie, gdy odejdzie jeden z obecnych klientów? Czy będziesz w stanie szybko załatać tę dziurę? A może spowoduje to lawinę nerwowych ruchów, które wprowadzą tylko chaos i zburzą wcześniej wypracowaną strefę komfortu?

Strach przed naruszeniem status quo

To także dość częsty powód, dla którego przedsiębiorcy nawet nie próbują rozszerzyć portfolio klientów, tylko bazują na tym, co już osiągnęli. Jasne, że fajnie jest mieć święty spokój. Skoro wszystko w firmie dobrze działa, pracownicy są zadowoleni z pensji, a Ty z osiąganych dochodów, to musi pojawić się pokusa, aby niczego nie zmieniać i nie ryzykować.

Pamiętaj jednak, że w biznesie sytuacja może się diametralnie zmienić w ciągu chwili. Jedna niezapłacona faktura, jeden źle zrealizowany projekt, nietrafiona inwestycja – na takie rzeczy trzeba być przygotowanym i nie odpuszczać nowych klientów, którzy mogą pomóc Ci w osiągnięciu realnego, a nie wyimaginowanego bezpieczeństwa biznesowego oraz ekonomicznego.

Brak zasobów ludzkich

„Nie mam kim obsługiwać nowych klientów” – jeśli zdarza Ci się tak myśleć, to jaki masz argument przemawiający za tym, aby nie zwiększyć zatrudnienia w firmie? Zwłaszcza, że nie musisz wcale tworzyć nowych etatów. Masz możliwość skorzystania z outsourcingu czy nawiązania współpracy B2B z innymi podmiotami.

Za zwiększeniem zatrudnienia praktycznie zawsze idzie wzrost liczby klientów, przychodów i oczywiście także problemów, ale jeśli myślisz o biznesie długofalowo, to innej drogi po prostu nie ma.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry