Zdobycie zaufania klientów to ogromny krok w stronę zapewnienia sobie w miarę spokojnych warunków prowadzenia biznesu. Zaufane marki zawsze osiągają choćby przyzwoity poziom sprzedaży, a już szczególnie w czasach kryzysu, z którymi przyjdzie nam się teraz zmierzyć. I wszystko byłoby świetnie, gdyby nie „mały” problem: najpierw trzeba to zaufanie zdobyć, a to nie jest takie łatwe. Na pewno nie obejdzie się bez wykorzystania tych kilku sposobów, którymi dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.
Nie ma ważniejszego sposobu na stopniowe budowanie zaufania do marki. Pozyskuj tyle opinii, ile tylko się da. Proś o ich wystawienie nawet tych klientów, którzy nie są do końca zadowoleni z jakości produktu czy usługi – takie neutralne czy negatywne komentarze również są potrzebne (za chwilę do tego przejdziemy). Im więcej opinii na temat danej marki można znaleźć w sieci, tym większego nabieramy do niej zaufania, bo przynajmniej wiemy, że ktoś z niej korzysta, a to buduje poczucie bezpieczeństwa.
Wspomnieliśmy o tym, jak ważne jest pozyskiwanie również niespecjalnie przychylnych opinii. Wszystko dlatego, że współcześni konsumenci doskonale wiedzą, czym jest marketing szeptany i z zasady nie ufają markom przesadnie chwalonym w sieci. Nieprzypadkowo z badań Google wynika, że najwięcej przejść na stronę internetową generują wizytówki w Google Maps ze średnią ocen między 4,2 a 4,5. Pamiętaj również, aby zawsze odpowiedzieć na negatywny komentarz, np. proponując niezadowolonemu klientowi jakąś formę zadośćuczynienia.
Strona internetowa jest bardzo ważnym elementem strategii pozyskiwania zaufania klientów. Musisz zadbać o jej profesjonalny wygląd, aktualność i wysoką jakość treści oraz wyczerpujące informacje na temat oferty, form kontaktu, samej firmy. Odwiedzając taką stronę klient od razu czuje się bezpieczniej. Dodatkowo nie zapominaj o konieczności zabezpieczenia strony www certyfikatem SSL (szyfrowanie połączenia).
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wielu konsumentów w ogóle nie korzysta ze swoich praw gwarancyjnych. Marki świetnie to wykorzystują, często prześcigając się na coraz to lepsze warunki gwarancyjne. Ryzykują niewiele, bo nawet jeśli produkt czy usługa okażą się wadliwe, to z pewnością nie wszyscy klienci postanowią złożyć reklamację.
Oczywiście nie na wszystkie usługi można udzielić np. 3-letniej gwarancji. Jeśli tak jest w Twoim biznesie, to pomyśl o innych para gwarancyjnych metodach zwiększenia zaufania do Twojej oferty. Może to być chociażby gwarancja bezpłatnego zwrotu towaru w ciągu 30 dni od zakupu, gwarancja nieodpłatnego usunięcia usterek w ciągu 3 miesięcy czy gwarancja bezbłędnego działania oprogramowania przez rok od jego uruchomienia na urządzeniu.
Pamiętaj jednak, że punktem wyjścia do udzielenia takiej gwarancji musi być przekonanie o wysokiej jakości produktu czy usługi. Jeśli je masz, to śmiało zadeklaruj klientom bardzo prokonsumenckie podejście.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.