Data wpisu: 22.05.2021

Rytuały w biznesie, czyli jakie nawyki powinien wypracować każdy przedsiębiorca?

Prowadzenie firmy prędzej czy później zawsze zaczyna mieć znamiona rutyny. Codziennie wykonujemy te same czynności, niemal mechanicznie, nie zastanawiając się za bardzo nad swoimi ruchami. I o ile nie jest to korzystne z punktu widzenia rozwoju biznesu, to jednak pewne rytuały można uznać za wręcz pożądane. W naszym poradniku wymieniamy te nawyki, które warto wypracować będąc przedsiębiorcą.

Poświęcanie czasu na myślenie o rozwoju biznesu

Obiecaj sobie, że będziesz poświęcać minimum 1 godzinę w tygodniu wyłącznie na opracowywanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Może to być np. środa między 14 a 15. W tym czasie nie rób niczego innego, nie odbieraj telefonów, nie odpowiadaj na maile i nie przyjmuj pracowników w gabinecie. Niech to będzie Twój rytuał, który docelowo powinien przynieść firmie wymierne korzyści.

Terminowe płacenie faktur

Ten nawyk powinieneś wypracować już dawno, ale jeśli tego nie zrobiłeś, to czas najwyższy się za to zabrać. Terminowe płacenie faktur świadczy o wiarygodności firmy. Dlatego wybierz sobie jeden dzień w tygodniu, który poświęcisz na przejrzenie wszystkich faktur, zweryfikowanie ich treści oraz rozliczenie się z kontrahentami. Dzięki temu nie narobisz sobie wstydliwych zaległości.

Terminowe płacenie podatków

Rozliczanie się z danin publicznoprawnych na czas jest bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa biznesu. Jeśli nie zdążysz w terminie zapłacić np. podatku VAT, to później trzeba będzie ponieść dodatkowe koszty z tytułu karnych odsetek, a to przecież nie jest Ci do niczego potrzebne. Dlatego kolejnym rytuałem powinno być płacenie „z automatu” wszystkich należności na rzecz US, ZUS itd.

Rozmowy z pracownikami

Fajnym rytuałem może być organizowanie cotygodniowych pogadanek z pracownikami. Zaproś ich do swojego gabinetu np. w każdy piątek o 15, aby ustalić plan działań na kolejny tydzień oraz podsumować ten, który właśnie się kończy. Podczas takich rozmów możesz odczytać, jaka atmosfera panuje w zespole, czy pracownicy nie są czymś zirytowani, czy nie myślą o zmianie pracodawcy itd. Utrzymywanie bliskich, profesjonalnych relacji z pracownikami jest bardzo ważnym elementem prowadzenia biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry