Data wpisu: 15.04.2021

Skalowanie biznesu – dlaczego wciąż tego nie robisz?

Słyszałeś kiedykolwiek o skalowaniu biznesu? Jest to strategia polegająca na długofalowym myśleniu o swojej firmie oraz konsekwentnym dążeniu do jej rozwoju. Skala biznesu musi zwiększać się wraz z pozyskiwaniem nowych klientów. Paradoksalnie mnóstwo firm nie działa zgodnie z tym trendem, pewnie nieco bojąc się wypłynięcia na szerokie wody. Jeśli masz podobnie, to poznaj powody, dla których powinieneś zadbać o skalowanie Twojego biznesu.

Rozwój jest nieunikniony

Zawsze warto pamiętać o starej maksymie: jeśli się nie rozwijasz, to się cofasz. Jej prawdziwość polega na tym, że inne firmy stale inwestują w siebie i nawet jeśli dziś jesteś liderem swojej branży, to za jakiś czas możesz zostać wyprzedzony przez konkurencję. Tkwienie w miejscu nie służy Twojemu biznesowi, a dodatkowo naraża go na poważne problemy w nieodległej przyszłości – włącznie z ryzykiem wchłonięcia przez inny podmiot.

Rezygnowanie z klientów to spore ryzyko

Firmy, które rezygnują ze skalowania biznesu, najczęściej podejmują taką decyzję w pełni świadomie. Motywacją do tego jest nadmiar zleceń. W takiej sytuacji przedsiębiorca ma do wyboru dwie drogi: może zainwestować w nowych pracowników czy sprzęt lub ograniczyć działania marketingowe i zadowolić się tym, co już ma.

To drugie rozwiązanie jest niestety bardzo ryzykowne. To nie jest tak, że powiesz sobie: ok, to od dziś będę miał tylko 10 stałych klientów i wystarczy. Co zrobisz, gdy z tej dziesiątki wykruszy się połowa klientów? Czy nadal będziesz zadowolony z zyskowności biznesu? A może zostaniesz zmuszony do szybkiego odrabiania straconego dystansu, co niekoniecznie Ci się uda?

Większa firma przynosi większe zyski

Jasne, że biznesu nie powinno się prowadzić tylko dla pieniędzy, jednak zyskowność firmy jest jednym z parametrów określających kondycję przedsiębiorstwa. Zwróć natomiast uwagę, że Twoje koszty także są coraz wyższe, nawet jeśli nie zwiększasz zatrudnienia. Drożeją materiały, media, transport etc.

Jak długo będziesz w stanie podnosić ceny dla obecnych klientów, aby zahamować inflację w biznesie? Czy nie lepiej będzie rozbudować firmę i pozyskać dodatkowych klientów, którzy pozwolą Ci pozostać konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie zwiększyć przychody? Naprawdę dobrze się nad tym zastanów, zanim całkowicie zrezygnujesz ze skalowania biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry