Data wpisu: 26.03.2021

Relacje w biznesie: dlaczego MUSISZ je budować?

Budowanie relacji w biznesie wydaje się być żmudnym zadaniem, ale w rzeczywistości jesteś w stanie o to zadbać każdego dnia, kiedy tylko masz kontakt z klientami czy kontrahentami. Nie ma znaczenia, jak duży jest Twój biznes – relacje umacniają zarówno wielkie korporacje, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze. Przekonaj się, dlaczego musisz budować relacje w biznesie i sprawdź wynikające z tego korzyści.

Stabilizacja zamówień

Każdy przedsiębiorca martwi się tym, czy uda mu się przynajmniej utrzymać obecny poziom przychodów w dłuższym okresie. Zamiast liczyć na szczęście powinieneś zacząć budować biznesowe relacje zarówno ze stałymi klientami, jak i kooperantami, którzy mogą stać Cię dodatkowym kanałem sprzedaży. Spójrz: jeśli nawiążesz fajną, opartą na wzajemnym zaufaniu współpracę z hurtownią budowlaną, dasz jej dobrą cenę i rozsądne terminy dostaw, to z miejsca zyskasz atrakcyjnego partnera sprzedażowego, który zagwarantuje Ci pewną stabilizację.

Zmniejszenie kosztów

Tę korzyść osiągniesz wtedy, gdy uda Ci się zbudować dobre relacje z podwykonawcami oraz dużymi zleceniodawcami. Dzięki temu oszczędzasz na kosztach pozyskania klienta oraz na kosztach zatrudnienia. Relacje oparte na współpracy B2B są bardzo korzystne dla obu stron, pozwalając Ci realizować duże zlecenia przy wsparciu zewnętrznego zespołu specjalistów – nie musisz więc tworzyć nowych etatów. Z kolei zyskanie wiarygodnego i stałego zleceniodawcy daje Ci możliwość zrezygnowania z budowania własnego zaplecza sprzedażowego.

Oparcie w niepewnych czasach

Dobre relacje z innymi firmami, ale też odbiorcami indywidualnymi, stanowią jedną z najlepszych tarcz przed skutkami kryzysów gospodarczych czy innych gwałtownych zdarzeń na rynkach. Choć zamówienia mogą się zmniejszyć, to jednak zawsze pozwolą Ci one utrzymać biznes na powierzchni. W kryzysowych czasach Twoi zleceniodawcy chętniej powierzą Ci różne prace, ponieważ wiedzą, że mogą liczyć na dobrą cenę oraz znaną już sobie jakość.

Możliwość swobodnego ustalania cen

Firmy, które nie budują relacji w biznesie i bazują wyłącznie na bieżącym pozyskiwaniu klientów z rynku, prędzej czy później będą skazane na branie udziału w wyścigu cenowym (a już szczególnie, jeśli nie inwestują w markę). Wbrew obiegowej opinii relacje z kontrahentami nie muszą być oparte na wysokich rabatach – przy wieloletniej współpracy bardziej ceni się jakość, terminowość i przewidywalność. Pozyskanie takich kontrahentów i stałe wzmacnianie relacji z nimi jest świetną inwestycją w bezpieczeństwo biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry