W życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, gdy naprawdę brakuje już pomysłów na to, jak pozyskać nowych klientów. Poziom sprzedaży nie jest może najgorszy, ale koszty rosną, trzeba więc poszukać dodatkowych zamówień. Siedząc i patrząc się w sufit niewiele zdziałasz. Musisz wykazać się aktywnością. W tym poradniku znajdziesz trzy gotowe sposoby na to, by zainteresować swoją ofertą kolejne grono klientów. Koniecznie je wykorzystaj!
Ten pomysł jeszcze nie wpadł Ci do głowy? W takim razie musisz tego spróbować. Udział w targach branżowych wcale nie musi się wiązać z wysokim kosztem stworzenia stanowiska. Możesz udać się na taką imprezę w pojedynkę i po prostu nawiązać kontakty handlowe – niekoniecznie z szeregowymi klientami, ale z innymi wystawcami.
Wybieraj takie imprezy targowe, które gromadzą jak najwięcej wystawców, a także zawierają element merytoryczny. Szkolenia, wykłady, warsztaty – to wszystko pozwoli Ci pogłębić wiedzę, poznać nowe trendy w branży, jak również spotkać się z osobami, które mogą stać się Twoimi kontrahentami.
Szaleństwo? Wcale nie. Darmowe usługi i próbki produktów mogą być świetnym sposobem na zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą. Załóżmy, że masz firmę produkującą strony internetowe. Konkurencja jest ogromna, coraz trudniej jest się wyróżnić na jej tle. Zrób coś nietypowego i zaskocz klientów. Zorganizuj np. dzień darmowych konsultacji dla przedsiębiorców, którzy chcieliby dowiedzieć się, dlaczego posiadanie profesjonalnej strony internetowej jest tak ważne.
Jeśli natomiast masz konkretny produkt, to nie wahaj się udostępnić go klientom na próbę. Pozwól na np. 14-dniowe testy z gwarancją niezobowiązującego zwrotu. Nie zakładaj, że wszyscy oddadzą produkt. Jeśli jesteś przekonany o jego jakości, to nie masz się czego obawiać.
W grupie zawsze raźniej. Ta zasada bardzo dobrze sprawdza się też w biznesie. Jeśli Twoja firma nie jest w najlepszej kondycji, naprawdę nie masz pomysłów na jej rozwijanie i pozyskiwanie nowych klientów, to rozważ skorzystanie z pomocy kogoś większego, bardziej doświadczonego, znacznie bardziej rozpoznawalnego.
Do wyboru są różne formy współpracy biznesowej. Możesz dołączyć do grupy marek, zdecydować się na model franczyzowy, zaproponować dużym firmom ze swojej branży opcję przekazywania sobie klientów w zamian za prowizję etc.
Każdy z tych pomysłów jest znacznie lepszy niż użalanie się nad sobą. Klienci sami się nie znajdą. Nie licz na szczęście, weź sprawy w swoje ręce i zacznij aktywnie poszukiwać nowych zleceń. Nie Ty pierwszy jesteś w takiej sytuacji. Masz jednak realną szansę, by sobie z nią poradzić.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.