Data wpisu: 20.09.2021

Employer branding – jak zacząć budować atrakcyjną markę pracodawcy?

8 na 10 pracodawców w Polsce doświadczyło problemów ze znalezieniem pracowników. Niskie bezrobocie i rosnąca presja płacowa to mieszanka wybuchowa, która może poważnie zachwiać fundamentami każdej firmy. Dlatego dziś niezwykle ważne jest dbanie o atrakcyjny wizerunek marki pracodawcy. Najpierw jednak trzeba go zbudować, czemu służy strategia employer branding. Od czego trzeba tutaj zacząć? Sprawdź w naszym poradniku.

Zorientuj się, jaka jest opinia o Tobie, jako o pracodawcy

Zanim w ogóle zabierzesz się za budowanie atrakcyjnej marki pracodawcy, to musisz wiedzieć, czy przypadkiem nie musisz zacząć od ugaszenia wizerunkowego pożaru. Może się okazać, że opinie o Twojej firmie, jako o pracodawcy, nie są najlepsze. Część z nich może być dziełem byłych pracowników, ale bierz też pod uwagę celowe szkalowanie wizerunku Twojej firmy przez nieuczciwą konkurencję.

Przyjrzyj się dotychczasowej rekrutacji

Proces rekrutacji mówi wiele o zatrudniającej firmie. Jeśli do tej pory ograniczałeś się tylko do publikowania prostych ogłoszeń na popularnych portalach, nie dbałeś o stronę graficzną, a samo ogłoszenie było bardzo lakoniczne, to takie działania na pewno nie pomogły Twojej marce.

Wiele osób już na etapie pierwszego kontaktu z ogłoszeniem wyrabia sobie opinię na temat pracodawcy. Krótka, napisana niepoprawną polszczyzną oferta może sugerować, że firma jest źle zarządzana, że panuje w niej bałagan oraz słabo płaci (skoro nie stać jej na stworzenie atrakcyjnego ogłoszenia).

Co z firmowymi social media?

Jeśli masz profile firmowe w mediach społecznościowych, to wiedz, że mogą być one podstawowym źródłem informacji o Twoim przedsiębiorstwie dla osób potencjalnie zainteresowanych zgłoszeniem się do procesu rekrutacji. Przyszły pracownik na pewno zajrzy np. na firmowy fanpage, aby sprawdzić, czy przedsiębiorstwo wykorzystuje nowoczesne narzędzia marketingu, czy jest aktywne w komunikacji z klientami, czy dba o swój wizerunek. Dlatego jeśli masz zaległości w tym zakresie, to trzeba je jak najszybciej nadrobić.

Jak wygląda Twoja firmowa strona internetowa?

Nie lekceważ również strony internetowej, na którą może trafić mnóstwo osób zainteresowanych zatrudnieniem się w Twojej firmie. Strona to wizytówka przedsiębiorstwa, dlatego jeśli jest zaniedbana, archaiczna, od dawna nie była aktualizowana i nie można się z niej zbyt wiele dowiedzieć o firmie, to będzie stanowić poważny problem na drodze do zbudowania atrakcyjnej marki pracodawcy.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry