Znalezienie porządnego pracownika jest dziś niezwykle trudne – i to nie tylko na stanowiska wymagające specjalistycznych kwalifikacji zawodowych. Jeśli właśnie przymierzasz się do zwiększenia zatrudnienia w firmie, ale chcesz uniknąć przedłużania całego procesu rekrutacyjnego, to zacznij od napisania dobrej oferty pracy. Takiej, która od razu przyciągnie wartościowych kandydatów i pozwoli Ci pozyskać odpowiedniego pracownika. Jak napisać taką ofertę? Wykorzystaj nasze wskazówki.
To najważniejsza kwestia, ponieważ naprawdę wielu specjalistów nawet nie zgłosi się do rekrutacji, jeśli uznają, że dana firma nie jest dla nich dostatecznie prestiżowa czy nie stwarza im odpowiednich warunków do rozwoju. Zadbaj o to, aby Twoja marka biznesowa była odbierana pozytywnie – w tym celu skup się nie tylko na treści, ale też formie ogłoszenia, w którym powinno znaleźć się logo marki.
Wielu pracodawców popełnia klasyczny błąd polegający na tym, że piszą ogłoszenie o pracę z perspektywy szefa. Tymczasem na dzisiejszym rynku trzeba podejść do sprawy od drugiej strony i na pierwszy plan wysunąć korzyści, jakie osiągnie pracownik z zatrudnienia się w danej firmie. Daruj sobie komunały – nie pisz, że gwarantujesz „rozwój” czy „pracę przy ambitnych projektach”. Niech to będzie coś naprawdę konkretnego i fajnego, np. benefity pozapłacowe, darmowe lunche, współpraca z cenionymi w branży ekspertami etc.
Jeśli w ogłoszeniu o pracę nie znajdzie się informacja odnośnie do proponowanych zarobków, to możesz mieć pewność, że spora grupa ciekawych kandydatów nawet nie złoży aplikacji. Dziś specjaliści mają na tyle dużo opcji, że naprawdę nie będzie im się chciało tracić czasu na branie udziału w rekrutacji, by na końcu dowiedzieć się, że proponowana pensja jest kilkakrotnie niższa od ich oczekiwań. Jeśli nie chcesz podawać konkretnej kwoty, to przynajmniej zastosuj widełki – byle realistyczne.
To bardzo dobry sposób na to, aby poszerzyć krąg potencjalnych kandydatów do pracy. Żyjemy w takich, a nie innych czasach. Nie każdy może lub chce udać się na rozmowę kwalifikacyjną twarzą w twarz. Wiele osób nie ma też na to czasu, ale za to chętnie odbędzie rozmowę online. Podczas takiego łączenia możesz lepiej poznać kandydata i wstępnie wyselekcjonować osoby, które przejdą do finalnego etapu rekrutacji.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.