Celem każdego przedsiębiorcy powinno być stopniowe powiększanie biznesu, co wiąże się z oferowaniem coraz większej liczby produktów i usług. Stanie w miejscu się nie sprawdza, bo zawsze znajdzie się konkurencja, która daje więcej, szybciej, lepiej i taniej. Powiesz: no dobrze, ale mnie nie stać na to, by zatrudnić więcej osób. Co zrobić w takiej sytuacji? Dowiesz się tego z naszego poradnika.
Słowo „outsourcing” jest przez wielu przedsiębiorców błędnie interpretowane. Wbrew pozorom nie polega to tylko na wysługiwaniu się innymi firmami czy indywidualnymi wykonawcami w celu zrealizowania jakiejś usługi na własny użytek. To także forma ścisłej współpracy z innymi podmiotami, do których mamy zaufanie i możemy skorzystać z ich pomocy przy obsłudze swoich klientów.
Outsourcing usług jest bardzo dobrym rozwiązaniem w sytuacji, gdy firmy zwyczajnie nie stać na zwiększenie zatrudnienia lub nie chce tego robić, obawiając się niestabilnej sytuacji w swojej branży. Jest to także korzystne z czysto finansowego punktu widzenia. Współpraca B2B jest oczywiście fakturowana, co stanowi koszt uzyskania przychodu. Zatrudnienie pracownika zawsze będzie znacznie droższe.
Zdecydowanie te z kategorii szeroko pojętego IT. Nie brakuje firm czy agencji, które chętnie wynajmują swoje zespoły innym przedsiębiorcom, akurat potrzebującym konkretnych specjalistów do zrealizowania jakiegoś zlecenia. Jeśli więc masz np. firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych, ale zauważasz, że jest potencjał na sprzedawanie klientom usług z zakresu SEO czy copywritingu, to bardziej opłaci Ci się nawiązanie współpracy z innym podmiotem świadczącym takie właśnie usługi.
Tak naprawdę outsourcing sprawdza się w niemal każdej nowoczesnej branży. Masz agencję reklamową, ale nie oferujesz wydruków? Możesz poszerzyć ofertę bez kupowania maszyn drukarskich – współpracuj po prostu z zewnętrzną drukarnią. Masz firmę szkoleniową i coraz częściej otrzymujesz zapytania o organizację kompleksowych eventów szkoleniowo-motywacyjnych? Nawiąż relacje biznesowe z agencją specjalizującą się w kreowaniu wydarzeń.
Przez klientów nadal jest to źle widziane, ponieważ chcą mieć oni pewność, że ich zleceniem zajmuje się jeden wykonawca, w pełni odpowiadający za końcowy efekt. Oczywiście tak będzie nawet wtedy, gdy skorzystasz z usługi zewnętrznej. Ważne jest natomiast, by klient zawsze miał poczucie, że współpracuje z jedną firmą. Dlatego zajmij się koordynacją działań i kontaktuj się z klientem osobiście – nie proś o to podwykonawców!
Pamiętaj również o bardzo ważnej kwestii: outsourcing usług ma sens jedynie wtedy, gdy masz 100% zaufanie do swojego partnera biznesowego i jesteś przekonany co do jego jakości. W końcu to Ty firmujesz pracę swoją marką.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.