Dobry research to podstawa biznes planu. Chcąc rozpocząć działalność w danej branży, musisz najpierw wiedzieć, jak liczna jest Twoja konkurencja, jakie jest zapotrzebowanie na poszczególne usługi i produkty, a także jakich cen możesz oczekiwać. Taką analizę, oczywiście na podstawowym poziomie, jesteś w stanie przeprowadzić samodzielnie, na przykład z wykorzystaniem darmowych narzędzi Google. Kilkoma propozycjami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.
Operatory to nic innego jak znaki na klawiaturze, które pozwalają zawęzić i skonkretyzować wyniki wyszukiwania. Obecnie coraz rzadziej się z nich korzysta (algorytm wyszukiwarki lepiej odczytuje intencje użytkownika nawet bez operatorów), jednak czasami warto wrócić do tego kanonu korzystania z Google.
Operatory, które mogą Ci się przydać na etapie researchu, to przede wszystkim:
Wpisując w Google jakąś frazę związaną z Twoim pomysłem na biznes, możesz uzyskać sugestie wyszukiwarki, która podpowie Ci, czego jeszcze szukali inni użytkownicy w obszarze danego zagadnienia – może to być cenne źródło wiedzy na temat zapotrzebowania na konkretne usługi, co skłoni Cię do włączenia ich do swojej oferty.
Zaprzyjaźnij się ze stroną trends.google.com, która jest kopalnią wiedzy na temat trendów w Twojej branży. Możesz wpisywać poszczególne frazy i sprawdzać, jak zmienia się ich popularność w czasie. Dzięki temu zorientujesz się, czego tak naprawdę szukają Twoi potencjalni klienci i zaoferujesz im to już na początku działalności, nie tracąc czasu na przygotowywanie oferty usług i produktów, które mało kogo interesują.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.