Data wpisu: 16.12.2020

Wprowadzenie firmy na rynek

10 kroków do zagwarantowania sobie sukcesu biznesowego już na samym starcie.

Witaj w gronie przedsiębiorców! Bardzo licznym gronie, co warto podkreślić. Według najbardziej wiarygodnych danych, w Polsce zarejestrowanych jest blisko 2 miliony firm. Sporo, prawda? Na jakiej podstawie sądzisz, że Twój biznes może w jakikolwiek sposób wyróżnić się na tle konkurencji? Czy masz rzetelny plan? A może wyznajesz zasadę rozwiązywania problemów na bieżąco? Zła odpowiedź. W obecnej sytuacji rynkowej potrzebujesz strategii. Nie kilku kartek papieru z naszkicowanym biznesplanem, ale wiarygodnej koncepcji wprowadzenia firmy na rynek. Przygotujemy ją dla Ciebie. Zobacz, jak to robimy w 10 krokach, które zaprowadzą Cię do sukcesu.

Krok 1. Koncepcja marki.

Nie masz się czego wstydzić. Tysiące początkujących przedsiębiorców wiedzą tylko, że chcą mieć firmę, ale nie mają pojęcia, jaka ta firma ma być. To nasze zadanie. Dokładnie przeanalizujemy Twoje wstępne pomysły i wskażemy ten, który ma największe szanse powodzenia. Określimy rynkową niszę, przyjrzymy się trendom obowiązującym w interesującej Cię branży. To pozwoli nam ocenić realną szansę na osiągnięcie sukcesu z tym konkretnym produktem lub usługą. Chodzi o to, żebyś nie sprzedawał śniegu Eskimosom.

Krok 2. Pozycjonowanie marki na rynku.

Jest to bardzo ważny etap, ponieważ musimy określić, czym Twoja marka wyróżnia się na tle konkurencji i co właściwie może zaoferować klientom. Pisząc najprościej: trzeba znaleźć miejsce na rynku dla Twojej firmy. Wskazać niszę lub co najmniej jeden element, który może uchodzić za unikalny. Aby Ci to dobrze wyjaśnić, proponujemy żebyś pomyślał o marce Volvo. Nie pozycjonuje się ona jako producent najszybszych czy najładniejszych samochodów na świecie. Woli być kojarzona z bezpieczeństwem i na tym polu osiągnęła ogromną przewagę nad konkurencją.

Krok 3. Opracowanie podstawowych narzędzi funkcjonowania marki.

Marka musi mieć „twarz”. Gdy nachodzi Cię ochota, by napić się coli, to od razu wiesz, jaki produkt powinieneś kupić. Widzisz charakterystyczne logo na butelce, kojarzysz hasło, masz pełną świadomość istnienia marki. Twoja firma nie funkcjonuje na rynku, dlatego klienci nie mają pojęcia o jej istnieniu. Trzeba to zmienić i zabrać się za to od początku. Potrzebujemy narzędzi, dzięki którym będziemy konsekwentnie budować rozpoznawalność Twojej marki. Mamy tutaj na myśli nazwę, slogan oraz logo. Bez tych trzech elementów nie ma sensu wchodzić na rynek. Opracujemy te narzędzia, idealnie dostosowując je do koncepcji i charakteru marki.

Krok 4. Elementy identyfikacji wizualnej.

Prowadząc firmę będziesz stale kontaktować się z klientami, chodzić na spotkania, brać udział w wydarzeniach branżowych. Musisz być do tego przygotowany. Damy Ci niezbędne narzędzia w postaci podstawowych elementów identyfikacji marki, czyli wizytówek, papieru firmowego, teczek i wszelkiej papeterii. To drobiazgi, ale naprawdę mające ogromne znaczenie dla budowania profesjonalnego wizerunku firmy.

Krok 5. Produkcja strony internetowej.

Bardzo, bardzo ważny moment dla Twojej firmy. Nie łudź się, że możesz rozpocząć działalność bez strony internetowej, bo to oznacza strzał w stopę. Profesjonalna, świetnie zaprojektowana, funkcjonalna i wypełniona dobrą treścią witryna jest wizytówką Twojego biznesu. To wokół niej zbudujemy wszystkie działania marketingowe, bo to po prostu przynosi najlepsze efekty. Jeśli strona będzie do niczego, to zmarnujesz cały potencjał marki i wszystkie wcześniejsze wysiłki oraz inwestycje. Nie możesz popełnić tego błędu. Stworzymy dla Ciebie świetną, nowoczesną stronę, która będzie idealnie dopasowana do charakteru Twojej firmy i oczekiwań grupy docelowej.

Krok 6. Rozpoczęcie działań content marketingowych

Nie ma się nawet nad czym zastanawiać. Jeśli chcesz skutecznie wprowadzić firmę na rynek i od razu zacząć konkurować bark w bark z konkurencją, musisz zainwestować w działania content marketingowe. To podstawa budowania zasięgu w wyszukiwarce, a przede wszystkim zdobywania zaufania klientów. Uruchomimy i poprowadzimy Twój blog firmowy, stworzymy unikalne artykuły sponsorowane i znajdziemy najlepsze miejsca ich dystrybucji.

Krok 7. Pozycjonowanie strony internetowej w Google.

Tutaj znów wykorzystamy content marketing, który często bywa nazywany SEO XXI wieku. Twoja strona internetowa potrzebuje silnego wsparcia, bo w przeciwnym razie ugrzęźnie gdzieś na dalszych stronach wyników wyszukiwania. Klientów natomiast interesuje tylko kilka pierwszych linków wyświetlanych przez Google. Nie będziemy jednak marnować Twojego budżetu na bezsensowe bicie się o TOP 3 na najbardziej konkurencyjne frazy. Znajdziemy furtkę, przez którą Twoja strona wślizgnie się na szczyt wyszukiwarki na te zapytania, które wpisują najbardziej wartościowi klienci.

Krok 8. Uruchomienie kampanii linków sponsorowanych.

Google jest sprytne i dyktuje warunki. Coraz trudniej jest pozyskiwać ruch z wyszukiwarki wyłącznie dzięki SEO i content marketingowi. Dlatego dla bezpieczeństwa i zagwarantowania Ci natychmiastowych efektów, uruchomimy profesjonalną, świetnie zoptymalizowaną kampanię linków sponsorowanych. Dzięki niej od razu znajdą Cię klienci, którzy są zdecydowani na zakup. To najbardziej opłacalna forma płatnej reklamy w Internecie.

Krok 9. Stworzenie i wypromowanie profili marki w mediach społecznościowych.

Social media nie są najważniejszym narzędziem reklamy czy nawet promocji firmy. Nie można ich jednak kompletnie lekceważyć. Ocenimy, jakie korzyści może przynieś Twojej marce obecność w mediach społecznościowych i wskażemy te kanały, w które rzeczywiście warto zainwestować. Dzięki temu nie stracisz pieniędzy na coś, co jest Ci kompletnie zbędne. Po uruchomieniu profili opracujemy strategię ich prowadzenia. Otrzymasz od nas zespół specjalistów z zakresu social media, którzy zjedli zęby na lajkach, share’ach, subskrypcjach i retweetach.

Krok 10. Analiza skuteczności prowadzonych działań i ewentualne wprowadzenie zmian.

Gdy dojdziemy do tego etapu, przekonasz się, dlaczego dobrze zrobiłeś, że wybrałeś właśnie nas. Nie będziemy na siłę pchać Twojej marki w kierunku, który do niczego nie prowadzi. Rzetelnie przeanalizujemy wszystkie podjęte działania i ocenimy, czy rzeczywiście przynoszą one takie efekty, na jakie się umówiliśmy. Jeśli nie, wprowadzimy niezbędne zmiany, abyś Ty nie tracił pieniędzy, a my renomy. Zależy nam na tym samym: Twoim sukcesie.

Długa droga przed nami, prawda? Nie daj się jednak podkusić i nie wybieraj szlaku na skróty, bo z pewnością wpadniesz w jakieś sidła. Wprowadzanie firmy na rynek jest zbyt poważną sprawą, by można było sobie dowolnie żonglować rozwiązaniami i wybierać tylko te, które się nam podobają. Pewne rzeczy muszą być zrobione, bo bez nich nie masz żadnych szans na osiągnięcie sukcesu.

I tak jesteś w świetnej sytuacji. Możesz skorzystać z doświadczenia, wiedzy i zapału przewodnika, który dokładnie wie, gdzie jest meta i przede wszystkim potrafi tam dojść bez skręcenia nogi.

Zrealizuj wszystkie kroki dołączając do naszej grupy biznesowej

 


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Przewiń do góry