Tworzenie grup biznesowych, które łączy wspólna marka, jest jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie rynkowej przewagi. Ten model najczęściej kojarzymy z franczyzą, ale okazuje się, że to tylko jedna z opcji. Niezależne firmy coraz chętniej dołączają do silnych grup, w których mają zapewnioną całkowitą niezależność, ale muszą równać do poziomu usług, jaki jest standardem dla grupy jako marki. Skoro wszedłeś na stronę Grupy Soluma i dotarłeś aż tutaj, na pewno zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie może Ci się opłacić. Niczego nie obiecujemy, ale mamy 5 twardych powodów, dla których warto działać wspólnie.
1. Dostęp do większych i bogatszych klientów – załóżmy, że prowadzisz lokalną drukarnię. Raczej nie masz co liczyć na to, że z Twoich usług skorzysta np. firma Asus, bo po prostu jesteś zbyt małym graczem. Jednak będąc w grupie ta przeszkoda już nie istnieje. Asus analizując ofertę widzi bowiem potencjał całej grupy, a nie tylko Jana Kowalskiego. Jeśli grupa wygra przetarg, to zlecenie na druk materiałów i tak trafi do Ciebie. Zrealizujesz duży projekt, który kwotowo będzie mieć wartość kilkunastu czy kilkudziesięciu mniejszych.
2. Prestiż – zostańmy przy przykładzie z drukarnią Jana Kowalskiego. Musisz przyznać, że oferta złożona przez taką firmę nie prezentuje się równie okazale, jak sygnowana logiem dużej, rozpoznawalnej grupy. Uwierz, że w biznesie na wysokim szczeblu bardzo liczy się wizerunek, który po prostu buduje wiarygodność oferenta. Żadna duża firma nie zaryzykuje współpracy z małym wykonawcą w obawie o niską jakość realizacji, nieterminowość i ograniczony zakres usług. Działając jako Jan Kowalski masz bardzo zawężony krąg potencjalnych klientów. Grupy takie ograniczenia nie dotyczą.
3. Wsparcie marketingowe – pokażemy Ci to na przykładzie modelu, w jakim funkcjonuje Grupa Soluma. Każdy przedsiębiorca, który do nas dołącza, otrzymuje własną markę specjalizującą się w jakimś wycinku usług dla biznesu. Na start zajmujemy się kompleksowo wprowadzeniem jego marki na rynek – robimy to na najwyższym poziomie, ponieważ nam także zależy, aby marka osiągnęła sukces. Przedsiębiorca ma zapewnioną stronę internetową, kompletną identyfikację wizualną i oczywiście wsparcie merytoryczne. Dzięki temu suchą nogą pokonuje bardzo trudny i kosztowny etap, jakim jest zbudowanie zaplecza wizerunkowego dla swojego biznesu.
4. Niezależność – trzeba to wyraźnie podkreślić: każda firma, która przystępuje do grupy, pozostaje niezależnym podmiotem! Nie ma mowy o likwidowaniu działalności czy zmienianiu jej formy prawnej. Możesz zachować pierwotną nazwę firmy. Nikt nie będzie Ci narzucać, jakich klientów masz wybierać, nie ma żadnych progów, planów do wykonania etc. Działasz dokładnie tak, jak wcześniej, tyle że pod innym szyldem i ze wsparciem silnej grupy. Nie ma prania mózgów, mitingów motywacyjnych i innych szemranych programów. Nie budujemy piramidy biznesowej, ale związek wiarygodnych i silnych marek działających na rzecz wspólnego sukcesu.
5. Równanie do najlepszych – na pewno wiesz, kim jest Robert Lewandowski. Czy myślisz, że polska reprezentacja piłkarska osiągnęłaby tak duże sukcesy, gdyby nie on? To niemożliwe. Napastnik swoją klasą motywuje innych, powiedzmy sobie szczerze, średnich piłkarzy do lepszej gry. Reszta drużyny bardziej się stara, bo idzie za liderem, który wyznacza wysokie standardy. Ten schemat świetnie działa w biznesie. Jeśli funkcjonujesz w grupie silnych marek, to równasz do nich, tym samym oferując coraz wyższą jakość swoich usług.
Musisz przyznać, że są to bardzo solidne argumenty, obok których nie można przejść obojętnie. Przemyśl to wszystko i wybierz, czy Twoją tożsamością biznesową ma być Jan Kowalski, czy może bardzo silna marka o wiarygodnym wizerunku.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.